onsdag 29 november 2017

Vardagslyx

Jag gillar att ha doftljus i badrummet, men för några år sen hade jag en sort som sotade något hemskt, så taket blev riktigt fult. För ett par veckor sen tog jag tag i det och efter tvättning, grundmålning och tre lager lackfärg är det äntligen vitt igen! 
Så nu kan jag ligga i badet igen, och titta upp i taket utan att ha dåligt samvete för något som borde göras... 
Och så skall jag ha lite mer koll på ljusen, är det någon sort som sotar så skall det bort direkt! 

Nu har jag precis tappat upp ett bad till mig, efter en dag med bärande av kartonger upp och ner i källaren, skall jag unna mig den vardagslyxen. Är ju helt slut efter att ha adventspyntat en hel dag... Jag förstår inte hur det kan ta sån tid? Och då har jag ändå inte varit och handlat hyacinter ännu... det hann jag inte. Det får bli på fredag 😉

2 kommentarer:

  1. Ett bad tillsammans med levande ljus är ju såååå härligt. Har ju inget badar inomhus. Bara ett zinkbadkar som maken ibland släpar in till mig om jag ber snällt. Bra jobbat idag på din lediga dag. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Jösses! Menar du att nutida ljus kan sota så? Jag blev tvungen att kolla mitt, jag badar ofta och tänder ljus. Men jag ser inget, tack och lov. Kanske för att jag bara använder Ikeas, hihihi?

    Nu har vi fått snö och det ser ut som ett julkort i parken utanför. Måtte den få ligga kvar! Skickar iväg lite till dig...

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!