tisdag 14 juli 2015

Bara en massa fula bilder...

Som sagt, jag har börjat jobba, och så även maken tydligen... (skojar bara, han är inte typen som ligger på sofflocket precis). Den här synen möts man av när man kommer hem från jobbet. "Halva" huset verkar vara utrivet!

Nu i sommar har han bytt ett fönster, i det som vi tidigare haft som gästrum. Nu skall äldsta dottern flytta in här. Och lite ny färg på väggarna skulle hon ju få innan, vitt är det beställt. Och sen började vi prata om att byta golv i rummet, och sen när vi ändå var i gång så kunde man ju byta golvet i lilla hallen som är utanför rummet också... Och det är väl klart, det är lika bra att göra det grundligt, innan hon flyttar in med sina saker. 

Hjälp - vi får gäster i vecka 32 som vi tänkte skulle bo här, innan hon slutligt flyttar in mot höstkanten... hoppas vi får någorlunda färdigt!

Ja, som ni förstår har mannen inte så mycket övrig tid, till att fortsätta mitt påbörjade projekt i trädgården, i ett av våra fulhörn....:

Så här ser det ut, japp - ett klassiskt fulhörn! Här är hörnet som "någon"glömt... Här brukar studsmattan stå, och här har kirskålen frodats och brett ut sig mer och mer. Nu har vi haft täckt med plast i två säsonger, men om ni ser mot staketet till vänster så sticker det ännu upp ett gäng, de kommer liksom inifrån grannen... :( Grannen till höger har satt upp en kompost och lämnat 20 cm mellan kompost och staket, där det nu växer vilt med ogräs. Så här måste göras nåt!  

Här skall mannen bygga en ny torkställning, så vi blir av med den där vanliga torkvindan som inte gör någon människa glad... Och så skall här grusas, ja, jag tror inget annat tar den där förbaskade kirskålen! 

Men mellan grus och gräs skulle det väl passa alldeles förträffligt med en rabatt, som liksom ramar in området. Med mormorsblommor, gärna lite busigt blandat. Jag kan se mig stå där och hänga tvätt, bland rara blommor som vajar lite i vinden i takt med rena nytvättade lakan...

Här har jag börjat med rabatterna, grävt upp, tagit bort rötter och stenar och blandat i lite ny jord. Men det här med grus är liksom mannens grej, så jag är lite i händerna på att han har tid. Och ni ser ju ovan att han har "sina" projekt. Han muttrade lite häromdan och påminde om att han la lite väl många timmar i trädgården förra sommaren, så nu vill han hålla på med "sitt"... Ja, ja, vad är en bal på slottet... Det här går väl ingenstans, det är bara jag som är lite otålig..;) 

9 kommentarer:

  1. Fullt ös märker jag . Det ska bli kul å se slutresultatet :)

    SvaraRadera
  2. Allt har sin tid! Var glad du att han vill greja inomhus. Inget fulhörn springer iväg... hihi! Men jag vet, du vill ha det klart NU! Tålamod är svårt och den som har minst tålamod av alla... är jag! Så jag förstår din frustration helt...

    Må så gott ändå!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Härligt med "små" projekt;)
    Lycka till.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Roligt att komma hem när det har hänt så mycket. Vad flitigt han är! Hoppas det blir tid till lite semester också.
    Ett fulhörn fullt av möjligheter!
    Har provat att kväva kirskålen med ett tjockt lager tidningar lagda som tegelstenar med 20-30 cm överlappning och det kväver kirskålen effektivt. Fördelen är att tidningarna får ligga kvar och man kan täcka med jord ovanpå och plantera igenomefter ett par säsonger. Tidningarna ger fortfarande verkan närmast staket där man inte planterat. Jag gräver också ner spärrar av markdug ca 30 cm, så får kirskålen hålla sig andra sidan.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  5. Oj vad det händer saker hos er. Det kommer ju bli jättefint även om man ser en massa fula saker just nu. Den där hörnan ser spännande ut... Vi får väl se senare hur det kommer bli. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  6. Tänk så fint det blir efter kaoset! Och fulhörn det har jag också här hos mig... vet bara inte vad jag ska göra med dem. Spännande att se när ni är klarar hur det blev. Fin onsdag till dig!

    SvaraRadera
  7. Oj vad det händer grejer hos er. Fulhörn känner jag väl till likaså kirskål, den har jag haft pågående strid med i flera år. Det låter som om det kommer bli hur fint som helst och jag ser verkligen framemot att se resultatet när det blir färdigt. Ha det fint!
    Varma hälsningar,
    Sofie

    SvaraRadera
  8. Det är härligt att ha en egen "handyman". Men det gäller att ha tålamod ibland, de stackarna kan ju inte hinna allt på en gång. Ditt fulhörn blir nog snart ett finhörn gissar jag:-)
    Kram Titti

    SvaraRadera
  9. Befriande med lite "fulbilder" ibland. Annars ser det mesta som finns i bloggarna perfekt och alldeles underbart ut jämt. Det kommer ju att bli superfint när det blir klart och du har ju en händig man som fixar det verkar det som!
    Lycka till, kram, Ann

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!