lördag 1 mars 2014

Ett spretigt inlägg om lite av varje...


tjorven-looking.jpg
  • Februari är slut och här har vi firat födelsedagar och två namnsdagsbarn ;) Den ena födelsedagen höll vi på att glömma, våran fina Tjorven fyllde 12 år i går, och hon gjorde förstås inte så mycket väsen över sin födelsedag ;) Något vi däremot kom ihåg var äldsta dotterns femtonårsdag häromdan! 
  • Och så har Gotland fått en liten hertiginna - lite roligt tycker jag! 

  • Köpte tre böcker på bokrean, det blev en "vanlig" bok, och så två trädgårdsböcker, en som handlar om kökslandet - jag som aldrig odlar något för gommen har plötsligt börjat fundera i de banorna, om man skulle ta och börja odla några grönsaker...? Ja, vi får se om det blir så, men en liten bok skadar väl inte att starta med i alla fall. Sen blev det en bok om träd. Jag tycker att träden är bland det viktigaste i en trädgård (hörs ju på namnet) och jag planerar att skaffa ett par tre stycken nya träd här hemma, så jag tänkte få lite inspiration i den här boken. 
  • Och nu går i in i mars! Första vårmånaden vilket är både fantastiskt - att vi går mot ljusare tider - och lite konstigt, för jag tycker fortfarande att tiden går lite för fort, är det bara jag som tycker det? Veckorna rusar på, och månaderna likaså... Men nu har vi ju ingen snö och förhoppningsvis förblir det så, så vi kanske kan få en lång vår, det vore underbart! 
Ja det blev lite spretigt inlägg om lite av varje- sa ju det! Nu önskar jag er en fin lördag! 

8 kommentarer:

  1. Spretigt eller inte, jag gillar din blogg. Härliga bilder och jag håller med, hoppas vi får en lång vår. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. En blogg ska väl va lite av,vilken tanke man har just då..Alltid roligt o läsa vad du skriver.
    Hoppas också på en riktigt lång vår.
    Ha det gott.
    kram Marianne

    SvaraRadera
  3. Jo, tiden går fort och för en gångs skull önskar jag att kommande fyra veckor ska gå fort. Vår dotter som är 19 år åker till Afrika ikväll med en kompis. De ska vara borta i fyra veckor och jag kommer helt klart att sakna henne och vara orolig att något ska hända dem. Sådan är jag.

    Härligt med "lite av varje"-inlägg tycker jag. Grattis till alla som firats.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj vad fina paket med fina omslag och snören, man blir nyfiken på innehållet !
    Ibland hopar sig alla kalasen, men de som har bemärkelsedag tänker inte så.
    Vi har också haft flera att gratta, på söndag blir det Annie 10 år.

    Ingen bokrea för mig, biblioteket får duga här, men mitt på året hinner jag inte läsa.
    Må gott/ Eva

    SvaraRadera
  5. Grattis i efterskott till alla högtidsdagar!
    Det är skönt med lite spretiga inlägg. Det är ju faktiskt så att det händer så mycket omkring oss hela tiden att man ibland får sammanfatta dem.
    ha en härlig helg

    SvaraRadera
  6. Tycker det är trevligt med "spretiga" inlägg! Kul med böcker också, men jag har inte vågar mig in i bokhandeln, brukar komma ut med flera kassar fulla. Och då speciellt med "onödiga" trädgårdsböcker som jag aldrig hinner läsa i ordentligt. Tror därför jag kanske skulle ägna mig åt att läsa dom jag har hemma först.....

    SvaraRadera
  7. Härligt skrivet och kul med lilla prinsessan tycker jag också, fin söndag Karin

    SvaraRadera
  8. Jag håller med, det går för fort. Därför tycker jag det är bra att det inte blivit vår på en gång utan att man får lite andrum. Göra klart lite inneprojekt och så där. Och så längtar jag sällan till kommande årstid, jag brukar tycka att det är bra som det är.

    Ja, lite grönsaker är väl inte fel. Men det har en tendens att bli mer om det är sånt väder att det lyckas från början. Men sallad som man hämtar in direkt är faktiskt vansinnigt mycket godare än köpt. Sant!

    Jag har inte varit på bokrea för jag har så många olästa böcker på gång, så jag har hoppat bokrea i år.

    Agneta kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!