torsdag 7 mars 2013

DIY spegel

Tack för alla goa kommentar om min tavla..! När jag ändå var igång och var kreativ, så gjorde jag mig en spegel också. Jag gillar de där speglarna med rundad kant från House Doctor, och har varit sugen på att skaffa en sådan med svart ram. Men ni vet ju att jag håller på att rensa en del här hemma, och när jag gick igenom allt som står i källaren kom jag på att kunde göra en billigare variant, med en av tavelramarna jag hade som ändå inte används.  
 
Så lite matt sprejfärg och ett spegelglas isatt senare så har jag min spegel på skänken.

Visst, ingen House Doctor men får väl trösta mig med att den är lite personligare...


5 kommentarer:

  1. Kanske nåt för mej? Jaa, jag tror jag sprejar en gammal ram jag också:)

    Kram och tack för gulliga kommentarer!
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Gunghästen är så fin! Vart kommer den ifrån? =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja visst är den fin! Jag fick den i julklapp, precis som jag hade på önskelistan =) Den är från Affari, är köpt i en butik här i stan, men jag har sett att den finns på några webbutiker också.

      Radera
  3. Vet du, jag tror att jag oxå ska sätta i spegelglas i ramen som jag jag målade. Att jag inte har tänkt på det!! Tack för tipset!
    Va fin han är din häst!

    Kramar.
    Åsa.

    SvaraRadera
  4. Skitsnygg! (Om jag får säga så)Vilket superpyssel! Snyggt, snyggt, snyggt.
    Hej hopp!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!