söndag 3 december 2017

Adventspyntat


Adventspyntet är på plats. Men det kostade på i år. En stycken inflammation i axeln, eller Impingement biceps tendit som jag diagnostiserades med vid vårdcentralen. Jag fick en cortinsonspruta och en medicinkur på 10 dagar. Ja, jag tror i alla fall att det kom ifrån adventspyntandet. Läkaren frågade om jag hade gjort något jag inte brukar göra. Hm, putsade 13 fönster en dag. Bar kartonger och pyntade i typ en och en halv dag. Skall man alltså inte klara längre. Känns ju så där. Ja, smärtan var inte bara så där, det gjorde rejält dj---kla ont. Kunde knappt klä på mig, ännu mindre sova. Ja, ja, vad är väl en bal på slottet... Men efter cortisonspruta och påbörjad medicinkur känns det i och för sig ännu, men jag kan åter röra mig, och bland annat har jag gjort en ny stjärna á la Ernst. Lite större än den jag hade förut. Och inte behövde jag gå långt heller, ut i trädgården och kapa några grenar på Hasselbusken bara. Och mossan, den är från trädgården 😊 Det är en rikedom, att ha trädgård! 
Amaryllisen jag köpte tidigare i november, är alldeles snart utslagen och har gjort sitt. 
Av de fyra lökarna jag köpte, har en kommit en bit på väg. De andra tre tjurar ännu. 

9 kommentarer:

  1. Fint med adventspyntat hus! Men hoppas att du snart är bra i axeln. Nästa år får du sprida ut arbetet på lite flera dagar... ;-)

    Adventshälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Tokfia! Inte ska man göra allt på samma dag heller. Fast jag känner igen mig själv, bäst att smida medans järnet är varmt liksom... Krya på dig. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Mysigt du har pyntat. Krya på axeln, jobbigt för dig.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Ta det lugnt nu, vila och njut av allt det fina du gjort! Ser så mysigt ut hos dig.
    Hoppas att du blir bra fortare än fortast!
    Ha en fin vecka!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  5. Men stackare, hoppas du snart mår bättre! Fint pyntat blev det ju i alla fall. Såg att du har flera rosor kvar, vilken konstig tid det är.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  6. Bara skrutt med oss nuförtiden... inget särskilt har man gjort... bara putsat 13 fönster. Jag fick också ont i ena armen en dag... lyfte bara spisen. Håhåjaja!

    Du kanske ska ta och vila... lite?
    Grad advent!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Glömde säga det viktigaste... jättefint hos dig... som vanligt:)

    SvaraRadera
  8. Du har så fint, men du får ta det litet lugnare nu när du vet hur det kan sluta!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  9. Enkel men vacker stjärna.
    Den där julen med alla måsten kan allt ställa till det, ibland.
    Man måste inse att det man kunde förr kan man inte alltid göra lika.
    Det har jag blivit tvungen att inse, hjärnan säger självklart kan jag göra allt, men kroppens olika delar ropar stopp när skadan redan skett.
    Det där du beskriver känner jag igen och det är inga roliga minnen, stackare men kanske du vet bättre till en annan jul.
    Krya på kram/ Eva

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!