fredag 24 mars 2017

Månadens bild - mars

 
Dags för månadsbilden igen, värst vad tiden får fort! Marsbilden är snöfri, men det var ju även januaribilden, faktiskt ser det i princip likadant ut nu som då! Men till nästa månad borde det ha hänt något, åtminstone bör det väl vara lite grönt på träd och buskar? 
Om jag öppnar grinden syns det lite bättre hur det ser ut. Brunt/grönt/grått... Och som ni ser är gräset rätt bra upptrampat, av de fyrfota vännerna som för tillfället stod i hundgården, och kikade på vad matte hade för sig. 

På bänken bredvid staketet står i alla fall en kruka med några små penseér, alltid något blommigt!


Undrar ni hur det ser ut i resten av Sverige, så kika in här, för fler månadsbilder! 


ps, kika gärna in i mitt förra inlägg, jag lottar ut två olika böcker! 

11 kommentarer:

  1. Det var verkligen ingen skillnad mellan mars och januari, har ni inte fått någon snö alls? Själv har vi fått massor i två omgångar men nu, nu har våren kommit i raketfart och knopparna växer så att det knakar. Trevlig helg! /Charlotte

    SvaraRadera
  2. Även om bilderna är snarlika så kan jag tänka mig att det är skillnad ändå ... när det gäller ljuset, och fågelsången. Det är lite det man märker det på. Din kruka med den blå fjärilen och penséerna visar att det enkla också är det fina. Vackert!

    Ha en skön helg!
    /Anita

    SvaraRadera
  3. Det har inte hänt så mycket här heller, förutom att snön är borta. och idag var det en riktig vårdag, så nu känns det som vi kommit igång.
    Ha en fin helg /Marika

    SvaraRadera
  4. Ikke så mye endringer som skjer, nei.
    Men søte krukker kan vi pynte med :)
    God helg!

    SvaraRadera
  5. Det er ikke stor forskjell hos deg i de siste månedene, nei. Herlig med tidlig vår :)

    God helg!

    SvaraRadera
  6. Tänk att en liten kruka med Penseer kan ge så mycket vårkänsla.
    Ha en go helg :)

    SvaraRadera
  7. Hej
    Jag älskar din blogg. Så otroligt fin och välgjord med så vackra bilder.
    Jag har läst din blogg ett litet tag och inte kommenterat förut. Men jag kände att nu måste jag. Jag är utlandsfyttad Gotlands flicka och det är så fantastiskt roligt att se vad du har växande så vackert i din trädgård. Jag bott Melbourne,Australien i mer än 30 år nu. För tre år sedan flyttade vi till ett 25 år gammalt hus. Jag är nu i färd med att skapa en trädgård. Jag prövar mig fram. Jag har blivit så inspirerad av dig att jag nu har köpt två pioner och en alunrot som förhoppningsvis kommer att må bra trots att klimatet är mer som medelhavs klimat. Jag har bl.a. rosor, agapanthus, camelias, pelargoner och hortensior.
    Tack för att får titta in till dig som sätter guldkant på min tillvaro :)
    Hanna i Melbourne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack, vad glad jag blir! Det är så kul att kunna inspirera någon, jag blir själv väldigt inspirerad av såna här kommentarer, då vet jag att det finns läsare som gillar det jag skriver om, vilket sporrar mig att fortsätta!
      Har ingen aning om hur pioner och alunrot funkar i medelhavsklimat, du kan kanske berätta sen lite längre fram när du vet?
      Tack än en gång, ha det så gott!
      Kram Gunilla

      Radera
  8. Kan bara hålla med om att det gröna har inte kommit igång ännu. Det är färgglada öar av vårlökar och rätt brun-grått-beige däremellan :) Men det blir nog ändring på det nu...

    Ha en fin helg! Carina

    SvaraRadera
  9. Nu sätter nog det ljusgröna fart ska du se! Det lovas ju plusgrader i hela Sverige. Så härligt!
    Fint med penséerna, det är verkligen en vårig blomma!
    Ha en fin dag!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  10. Härligt när det börjar grönska.
    Jag får nog vänta ett tag till .
    Idag så har vi varit och pimplat på isen och det har varit ett fantastiskt fint väder. sol och plusgrader.

    Trevlig helg

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!