onsdag 4 april 2018

Ännu lite påsk kvar

Ännu är det påsklov för barnen, så pyntet får vara framme över den här veckan med. Inte för att barnen är hemma så mycket nuförtiden... Det är pojkvän och kompisar och konfirmationsläger om vartannat... Vad stora de börjar bli!! 😱

Tur man har lite påskpynt som påminner en om när de var små. Älskar den här hönan som yngsta tjejen har gjort.

Tycker den är riktigt häftig! 

Något trädgårdsliv är det inte tal om ännu... Visserligen sol idag, men lerigt och vått ute i trädgården. Men snart så, snart är det dags att gå ut och "ta tag i" allt som behövs göra där ute, men än bidar jag min tid, och går bara ut en snabbis och hämtar in lite snödroppar... 😏

4 kommentarer:

  1. Sötaste snödroppsbuketten har du där, så härligt.
    Jättefin höna också. Här kom det inte fram något påskpynt alls, vi var på landet så det fick bli utan pynt här gemma. Så rätt du har om jul, påsk och midsommar :). Och ja, temperaturen är ungefär den samma :)
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Superfin hönapöna. Ett bra tips för mig som jobbar på förskolan. Om jag nu minns det nästa år. Hi Hi! Snödroppar ska jag också plocka in i vas, de doftar så gott. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Snödroppar och fint påskpynt...jomen nog närmar vi oss våren med stormsteg! Fast idag blåser det halv storm här.
    Ha en finfin helg...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Snödroppar! Vilken lyx!
    Jag brukade också när barnen ännu bodde hemma, behålla påskpyntet så länge det var påsklov.
    Men i år kom påsken på blixtvisit . Jag brukar inte ha så bråttom att få bort allt men i år kändes det så bra få tillbaka vardagen igen.

    Önskar dig en riktigt trevlig helg!
    Kram / Maria

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!