onsdag 3 maj 2017

Hallprojektet


Det är låg nivå på hallprojektet, dvs ännu golvnivå... Nu är i alla fall golvet färdigisolerat, masonitskivor ditsatta och ovanpå det golvslingor, till golvvärmen. Alltså det tar sin tid, det är ju en massa som inte syns, ni ser hålet där i hörnet, det skall ju grejas en del i källaren också, för att få till golvvärme... Vi har haft en rörmokare här i flera timmar idag, till hjälp, och i kväll får vi värme i våra element runtom i huset igen, efter att systemet varit tömt sedan förra veckan... Vi har haft rätt så kallt i huset kan jag säga, det har ju inte varit någon värme utomhus att tala om...😑

 Husse, vad gör du där ute? 
Nu skall vi ta hjälp av en professionell golvläggare som skall flytspackla innan mannen kan börja med själva finliret/dvs golvplattorna. Men tydligen skall flytspacklet stå några veckor (?) innan vi kan fortsätta. Ja, ja sa väl det redan från början, att det här kommer att ta tid.. Ja, jag fortsätter väl med min månadsuppdatering här, så får vi se hur många månader det tar. Och i väntan på att han får börja med plattorna kanske jag kan få lite "hjälp" i trädgården, med ett väldigt eftersatt projekt... Hoppas kan man ju alltid i alla fall...😏

2 kommentarer:

  1. Oj så invecklat och långdraget. Fast det kommer ju bli superbra till sist. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Det är alltid lite speciellt när gubbar ska göra saker. För det första är det väldans märkvärdigt, det går alltid före allt annat trots att det tar lång tid och så blir det så otroligt bra när det är klart. Gu´nåde den som vågar påpeka nått litet fel!
    Men man måste ju vara glad för att dom gör saker och ting, det finns ju folk som inte gillar att pyssla med sina hem har jag märkt!
    Idag har Rolle gjort tre saker; Han har gjort ett markstöd och slagit ner bland stenar till min nya vattenmätare. Blev jättebra, men jag fick påpeka att han måste använda ett vattenpass så att det blev spikrakt isatt (tror inte han tyckte det var lika viktigt som jag tyckte).
    Sen har han också bytt batteri på min åkgräsklippare och det var inte bara att ställa dit inte. Nej då, det var inte ett originalbatteri - alltså måste det anpassas. Men bilgrejor är ju hans sak så där var jag inte orolig och det tog bara en timme. Sen fick jag beundra hur fint det blev - och han testkörde genom att klippa framsidan. Härligt!
    Så slipade han altangolvet och laserade det. Och det var nog inte det lättaste. Det såg ärligt talat hemskt ut, men nu är iaf biten runt poolen snygg!
    Själv "pysslade" jag bara lite i trädgården, men efter två timmar i den hemska blåsten var jag tvungen att gå in och värma mig. Men Rolle frågade inte ens vad jag gjort..... Han är ju inte så intresserad av trädgården!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!