onsdag 19 april 2017

En doktor i sovrummet

Jag vet inte om det är tantvarning på det här, men det bjuder jag på i så fall, ja jag är ju inte heller purung för den delen så det var väl dags. Nämligen att skaffa en Dr Westerlund, hälsoblomman som sägs rena luften i sovrummet, men tydligen kan den även dämpa ångest, lindra huvudvärk och fördröja rynkbildning (kanske därför den passar en kvinna i sina bästa år...?)

Det kanske inte ens är en tantblomma, men min mamma hade alltid en sådan i sovrummet, och jag tyckte den var lite "konstig", men ändå kunde man inte låta bli att ta på den, för den doftar ju lite speciellt. Men man är väl inte sämre än att man kan ändra sig, och nu tycker jag den doftar gott...! Jag satte den här vid mannens sida av sängen, han är ju faktiskt lite kattallergisk så han kan behöva få lite renad luft vid sängkanten tänkte jag. 

Så nu har jag både en fikus och en doktor i sovrummet 😚
Samt en ny rund vas på byrån. 

4 kommentarer:

  1. Hihi, spännande i ditt sovrum;) ;)
    Min mamma hade också den blomman när jag var liten, men nu när hon är "tant" har hon dem inte längre:). Kanske man skulle skaffa en till sovrummet, låter som riktigt bra egenskaper.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Roliga typer där inne minsann. Ja en Westerlund ska jag också inskaffa. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Hmm... har satt flera andra doftpelargoner i vår men ingen Westerlund. Kanske ska leta upp en sådan också :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  4. Har också en doktor, men min finns i köket! Lätt att föröka med skott som lätt rotar sig. Min är ett av många skott från förra årets doktor och som jag hade på balkongen. Den blev gigantisk. Perfekt ge-bort-blomma. Men någon fikus har jag inte, hihi!

    Må gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!