söndag 18 december 2016

När fjärde ljuset brinner...

...vi hämtar julegran
och alla barnen räkna
dan före dan före dopparedan
Nej, i år får alla barnen räkna lite mer än så, det är ju nästan en hel vecka kvar till självaste julafton. ;) Däremot hämtar vi julegran även i år, på fjärde advent. Även denna gång på självplock ute vid Bärgården. Som vanligt hittar mannen en direkt, medan jag måste gå igenom "hela" beståndet innan jag traskar tillbaka till gubben och ger honom rätt. 
Bild från i morse, när jag och lilltjejen satt med varsin frukostbricka framför Selmas Saga. Visst är den spännande! Skall de hinna före den där hemska kvinnan, till Tomtens Rike...? Men jag tror de goda segrar till slut....! 

3 kommentarer:

  1. Bästa julkalendern på länge...mysiga julbilder du bjuder på!
    Vinterkram från Titti

    SvaraRadera
  2. Så mysigt att äta frukost och titta på julkalendern tillsammans! Jag har inte följt den men har förstått att den är riktigt bra i år.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder - och tydligen spännande julkalender!?
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!