torsdag 16 juni 2016

Semester - och regn!

Så har man då stämplat ut, för en månad framåt - sååå skönt! Och i natt vaknade jag av ljuvligt ljud -  regn som strilar! Det var efterlängtat kan jag säga! I år har jag rotat fram alla våra stora fula plasttunnor och placerat ut. Nu gäller det att preparera sig för alla dyrbara droppar, och inte tänka på hur det ser ut. Det kom ju lite regn för en vecka sen, och i går kväll tömde jag tunnorna på det sista, just för att de lovat lite regn. Allt för att få plats med så mycket vatten som möjligt! Och idag när jag kom hem från jobbet var tunnorna fyllda igen! 16 mm har vi fått, tackar! 
Här är det Louise Bugnet som döljer en av tunnorna. Fula ja, men de rymmer mycket! 

9 kommentarer:

  1. Tur att det finns vattentunnor.Så enkelt att fylla vattenkannan där.Mina är jättefula funderar på att måla dom men det blir nog aldrig av.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  2. Oj, 16 mm var inte illa! Då gör det ju verkligen lite nytta. Här har det kommit 5mm de tre senaste dagarna. Inte alls tillräckligt när det knappt regnat alls på snart två månader.

    Skönt med semester. Kunna göra det man känner för, utan tider att passa. Själv har jag idag den första hela semesterdagen.

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  3. Hela 16 mm !? Vi fick bara 9,5 mm, men vi hoppas på mer ikväll. Vi passade på att klippa gräset tidigare, både i parken och bakom garaget (Rolles jobb) och i förträdgården och innerträdgården (mitt jobb).
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  4. Jodå, det kom mer - hela 43 mm! Men ni har tydligen fått ännu mer i Visby. Hörde på nyheterna att det kommit hela 56 mm på flygplatsen. Och mer verkar det komma under dagen, fast nu regnar det så där lagom fint.
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  5. Idag är du väl glad! Var det inte så att Gotland nästan höll på att regna bort i natt, typ 60 mm, eller läste jag fel. Hursomhelst, jag tänkte på dig i alla fall! Här har vi fått sammanlagt 3 (tre) mm på hela sommaren! Det torkar bort i skogen och överallt....och i trädgården vattnar vi och vattnar. Mörka moln har vi och då är det nästan så vi dansar regndanser, men så kommer solen igen......
    Skönt att vara ledig så länge! Njuuuut!
    Du kanske skulle plocka lite fingerborgsblommorfrön och kasta ut i trädgården, det är faktiskt riktigt mysigt med dom magnifika stänglarna med blommor på!
    Ja, Sarah Bernard, det är väl det du har på bilden här i högerkanten, den som jag första fastnade för när jag fastnade (oj, jag sitter fast märker jag) för din blogg!
    Ha det gott, stor kram

    SvaraRadera
  6. Åh, så härligt att ni fick regn till slut! Här är det också regn och det behövs nog här med fast jag hade hellre haft sol när jag är ledig!
    Hoppas nu att du får en skön semester med lite lagom av både sol och regn!
    Ha det gott!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  7. Nere på campingen i Burgsvik,fick vi ca 75mm.visst är regntunnorna fula,men bra.Hemma har jag klätt in min med vassmatta,blev mycket bättre.

    Ha en skön semester.
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  8. Vet du, jag tänkte på dig när jag såg vädret för någon dag sedan. ''Åh, nu får de regn på Gotland!!'' Antar att det inte räcker på långa vägar, men det är ju alltid en början! :-)

    Kraam Therese

    SvaraRadera
  9. Såna där vattentunnor vid stuprören borde jag sett till att skaffa mig för länge sen, det är ju såå smart och bra. Torka har även jag, men idag regnar det faktiskt lite smått. Känns nästan exotiskt efter flera veckors torka. /Carolin

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!