söndag 20 december 2015

Fjärde advent

När fjärde ljuset brinner
vi hämtar julegran
och alla barnen räkna
dan före dan före dopparedan
Fjärde advent och dikten stämmer bra här hos oss, idag har vi nämligen varit iväg och huggit oss en gran. Och barnen räknar dagarna, det gör de! Både för att det är jul men även för att deras storebror kommer hem till jul! Det skall bli roligt att umgås, det var ett tag sedan. 
Och det är väl det julen handlar om, träffa nära och kära, och umgås! Just nu umgås jag och barnen i köket. Julmusiken går på för fullt och det kokas kola och annat julgodis!  Idag har jag även fyllt på med nya fräscha hyacinter, så det skall stå nu över juldagarna. 

4 kommentarer:

  1. Visst är det de som julen handlar om; att träffa nära och kära. Här har två mini granar fått komma in. Älskar doften :)
    Ha en fortsatt mysig kväll

    SvaraRadera
  2. Jag har också "hämtat" julegran. Betalat en ansenlig summa för den har jag också gjort. Men gran vill man ju gärna ha, även om jag inte ska vara hemma så mycket i julhelgen. Här får det stå till Knut-dagen innan den dansas ut.

    Visst är samvaro hela meningen med jul, det håller jag med om.

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  3. Här har också granen kommit på plats, inköpt hos vår granhandlare som vanligt. Hans granar är alltid fina och står länge.
    Kul när hela familjen samlas, förstår att alla räknar dagarna till julafton.
    Önskar er en fin julhelg!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Här är granen på plats nu! Vi firade ju lilla julafton i lördags redan så nu är det mesta redan klart inför julafton. Det blir en lugn dag för oss. Ikväll kommer sonen hem och jag längtar!
    God jul önskar jag dig!
    Kram, Ann

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!