tisdag 4 augusti 2015

Sol och körsbär

Med augusti kom solen tillbaka, dessutom lagom till min semestervecka. Ja, jag klagar inte...

Och så har körsbären mognat. Från att ha haft 5 stycken körsbärsträd återstår endast ett, ett av dem som självsatt sig. Det stora "moderträdet" tog ju en av vinterstormarna för ett par vintrar sen och då hade vi redan tagit ner tre av de andra som självsatt sig. Synd för de är goda, och tur att vi har det här kvar! 

Det står här perfekt vid altanen, i lagom plockhöjd ;) Maken knorrar lite över att det kan bli för högt och skymma den lilla kvällssolen vi har... hm, han har nåt emot höga och stora träd den karln, själv gillar jag träd, och de får gärna vara höga. Inga träd - ingen trädgård! 


mmm!

4 kommentarer:

  1. Mmmm, vad många goda körsbär! Vi får också körsbär på våra träd som planterades ifjol, men inte så där jättemånga. :)

    Jag förstår att du inte kunde motstå Benjamin-rosen, vilken skönhet!

    SvaraRadera
  2. Jag fick ett körsbärsträd i present av mina barn nu i sommar. Ett surkörsbär så några goda bär blir det inte om man vill äta dem direkt men det är störst chans att de ska klara sig här i norr. Sen får ju körsbärsträden så underbara blommor!
    Men vi har faktiskt ett litet körsbärsträd med söta bär också. Sattes för två år sedan men växer sakta så inga bär ännu. Bara nån enstaka blomma.
    Jag minns att du skrev om trädet som blåste omkull och tyckte så synd om dig för det tar ju tid innan de är fullstora!
    Roligt att ni ändå fick en som självsatt sig!
    Här har vi ju skogen inpå oss så träd har vi gott om och många är för höga så de skuggar en stor del av vår gård.
    Så förhoppningsvis hittar vi någon som är duktig på att avverka skog innan våren 2016. Det vore roligt om vi fick lite mera vårsol på gården!
    Ha en fortsatt fin vecka!

    SvaraRadera
  3. Körsbärsblomningen är ju helt underbart och Börén så goda. Tyvärr har vi inget körsbärsträd här men jag har turen att få lite till saft av min bror som har ett stort träd. Tur för mig!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  4. Sol och körsbär ingen dålig kombination det! Härliga sommarbilder du bjuder på!
    Önskar dig en fantastisk dag...
    Kram Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!