tisdag 16 juni 2015

Bänkskivor på plats


Ja, så har mannen "bråkat" färdigt - i köket i alla fall..;) Nya vitvarorna på plats, och därmed också bänkskivorna. Jag fick en fråga, om det verkligen behövdes? Tja, nej, det gjorde det väl inte, men spisen höll på att ramla samman, samt att den gräddade och stekte ojämnt. Och när vi ändå skulle byta den, ville jag gärna förverkliga "drömmen" om en spishäll istället, tycker det är fint... 


Och jag är kanske löjlig, men jag tycker det ger en lite lyxigare känsla. Kanske att det blir lite roligare att laga mat nu, vem vet? Baka tycker jag sen länge är roligt och det lär inte bli tråkigare nu!

Det blev alltså körsbär, och ja, vi snålade och bytte bara ut de här två bänkarna, den till vänster som inte syns i bild får vara kvar, så länge i alla fall. Tror ingen annan än vi tänker på att de är lite olika... Så här såg det ut innan. Gillar verkligen den här lite röda tonen. Mannen han övervakar allt som sker i köket just nu, han som annars håller sig långt bort från köksarbete... men det är ju hans skötebarn dessa bänkskivor, som han har satt dit och oljat in... inget vatten får spillas här! Ja, ja, det går nog över, annars blir det svårt för mig att laga mat... ;) 

Lite kryddor och citroner - man har väl sett på Ernst i Toscana... ;)

4 kommentarer:

  1. Vad fint det blev. Ja en häll är lyxigt och snyggt. Klart man ska ha citroner och lite örtkryddor. Fniss! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Tänk så mycket gott du kommer att laga där! Och snart kan du provbaka, kanske redan?

    Ha en fortsatt fin midsommarvecka!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Snyggt,vilken skillnad,mycket snyggare med häll o inbyggnadsugn.
    Ha en fin fortsättning på semestern.
    Kram Marianne

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!