fredag 24 april 2015

Bästa vänner

Tack för alla goa hälsningar om Tjorven - det värmer gott! Här är så tomt och tyst, jag kommer på mig hela tiden med att tänka som att hon ännu finns. Som att jag instinktivt vänder mig mot hennes plats när jag öppnar köksdörren när jag kommer hem, eller att jag väntar mig att hon skall komma mot mig när jag kommer ner i köket på morgnarna... Hon var en fin vän, vår Tjorven!

Bästa vänner är dagens tema i Blommig Fredag, men det skall ju handla om blommor! Lavendel och rosor är väl en klassiker, på vänner som passar ihop!

Funkia trivs nog med de flesta, bara vännen gillar lite skuggig plats så. Funkia, ormbunke och stjärnflocka är en trio som går riktigt bra ihop!

Ibland är det party med ett helt gäng vänner; pioner, daggkåpa, kantnepeta och faktiskt en vit ros där mitten i också. 

Liten vän som kan dyka upp lite varstans, akleja, här med kantnepeta och vallmo.

Heuchera är en vän man kan lita på, hon stannar där man sätter henne och hon är vän med de flesta! 


Smyger in lite djur ändå...;) Här är två killar som verkligen blivit bästa vänner! De sitter jämt så här bredvid varandra, tror nog de skulle vara lite som Bill och Bull om de kunde prata!

På söndag kväll är det dags för mig, att träffa mina bästa vänner! Nu är det längesen vi sågs, hoppas alla håller sig friska nu så vi får till en träff!  

13 kommentarer:

  1. Åhh så härligt att se dina bilder...både katter och blommor!
    Ha nu en skön helg, ta det lugnt!
    Varm vårkram,
    Titti

    SvaraRadera
  2. Pionen och daggkåpan var ju fantastiskt vackra vänner ihop - inspirerande !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  3. Så fina och inspirerande bilder på fin vänskap i trädgården! Härliga kombinationer...
    Och vilka söta missar, de ser verkligen ut att trivas fint tillsammans!
    Hoppas du får en härlig helg med dina vänner. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. "Bill & Bull" ser verkligen ut som allra bästa vänner, härligt!
    Har tyvärr varit sysselsatt med en massa otrevligt sista tiden, så jag har helt missat det där med Tjorven. Stackare, vet hur hemskt det är.....
    STOR TRÖSTKRAM
    Susie

    SvaraRadera
  5. Vilken fantastiskt fin trädgård du har.
    Alla fina kombinationer.

    Vilka fina katter lika som bär.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  6. Vilken fantastiskt fin trädgård du har.
    Alla fina kombinationer.

    Vilka fina katter lika som bär.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  7. Nä men så sorgligt, har lilla Tjorven fått lämna jordelivet, vad hände. Måste läsa tillbaka för det har jag missat. Jag förstår hur du måste känna dig, givetvis är det en stor sorg och tomhet för er, så ledsamt. Sov sött lilla Tjorven.
    Har varit hos läkare för muskelinflammation och fått kortison piller, jag jobbat för hårt i trädgården, när energin flödar är det svårt att sluta i tid.
    Så fint hos dig Gunnel snart kan du njuta av den trädgården.
    Katterna är verkligen ursöta, riktigt underbara och speciella.

    Sköt om dig, tröstekram/ Eva

    SvaraRadera
  8. JAA!! Äntligen ska vi ses! Längtar SÅ efter mina BÄSTA vänner <3

    SvaraRadera
  9. Alunroten tillsammans med den vackra rosen och pipörten(?) Galet vacker kombo och de bästa av vänner :)

    Ha en skön söndag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stämmer bra det - pipört är det!
      Ha det skönt själv!

      Radera
  10. Vilka fina kombinationer o bilder, va fin aklejan är! O dom " små herrarna" så fina!

    Tur du har dem! Ha det gott, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  11. Det var många fina kombinationer, Bill och Bull är ett förtjusande par.
    Ha det gott! Marika

    SvaraRadera
  12. Så mange flotte bestevenner i hagen din :-) Og så de to bestevennene Bill og Bull, utrolig søte sammen og uten tvil verdens beste venner :-)
    Ha en fin uke :-)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!