onsdag 25 mars 2015

Julen varar än till påska



Nu har jag smygstartat lite med några påskris här hemma. Känner jag barnen rätt så vill de nog att jag tar fram lite mer påskpynt i form av kycklingar etc, men det får vänta tills nästa vecka. Rätt som jag stod där och satte i fjädrar på riset så slog det mig att jag ännu har kvar julbelysningen i trädet vid entrén, och jo, det har varit tänt varje kväll sen i december... Men så kan man inte ha det när man börjar påskpynta, så det var bara att ta fram stegen och så ner med slingan.  

Inte nog med det, idag har jag även bytt till sommardäck (eller inte jag om man skall vara petnoga - bilverkstaden fick göra det), så nu är det alltså varken jul eller vinter längre. Och säkraste vårtecknet körde här utanför på gatan idag, nämligen bilen som sopar upp vinterns sand! Så nu anser även kommunen att det är vår, så då är det säkert så! 

6 kommentarer:

  1. Vilket fint matrum Du har! Tokgillar tapeten. Här har det också blivit lite fjädrar i riset och äggsamlingen är framplockad.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  2. Påsk? Redan? Herrejösses, vad händer med dagarna och veckorna? Tyckte det var nyss jag öppnade julklappar och åt knäck... Jag antar att det blir till att påskpynta i helgen, annars får jag väl arga blickar från barnen. :-)
    Må så gott!

    SvaraRadera
  3. jag måste ta mig i kragen och pynta lite i helgen. Vad fint du har ordnat. Supersnygg vas. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Påsk-fjädrarna passar in i de vackra tapeterna, allt går ton i ton.
    Påsken för mig är den bästa tiden på året, om man nu ska fira de stora helgerna.
    Påsken är kravlös, våren på väg, ljusare tider, allt känns topp.
    Palmsöndag kommer nu, sen stilla veckan som blir stilla tills själva aftonen kommer med
    påsk-smällare. Man hoppas det lugnar sig någon gång med dessa hemskheter.
    Fjädrar i riset finns redan ute, det tycker jag lyser upp vardagen.
    Våra hönor värper för fullt, så ägg får vi av dem . .
    Tur du tog ner julslingorna, hi hi . . .
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera
  5. Låter bra. Då bestämmer vi att det är vår nu!

    SvaraRadera
  6. Möjligen. Möjligen har du vår hos dig. Här kom vintern i går kväll och den är kvar idag också. Men jag är bara inne och tittar ut på den, jag bryr mig inte, det känns så skönt att sitta här och kurera sig och inte orka göra något. Fast det var inte riktigt sant, jag är jätteirriterad på att jag inte ens orkar göra sånt jag tycker är roligt. Attans för kylning.
    Men du har i alla fall pyntat väldigt fint! Läckra färger!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!