lördag 19 juli 2014

Min arbetsvecka i bilder

Första arbetsveckan avklarad, och nej, jag skall inte tråka ut er med bilder från min arbetsplats. Men eftersom jag jobbar deltid så hinner man ju med en del annat också, och med väldigt lite att göra på jobbet så kan man ju dessutom smita hem tidigare! Och så gäller det att ta vara på de lediga stunderna, och denna vecka har vi bland annat hunnit med: 
En loppisrunda! 



Där vi bland annat besökte Kuriåsa som ligger i Hemse, som är en kvalitetsloppis, eller antikaffär/vintage. Här står allt fint uppställt och priserna är också högre. 

Fika vid Tofta Strandbageri. Den forna Ica-affären Olofssons, är numera bageri och café. Min barndomsaffär, åtminstone på somrarna. Hit cyklade jag ofta som barn, med mamma och handlade, jag kan ännu minnas atmosfären som rådde, typ lanthandel med en kassadisk av gammaldags typ, en rondell som manuellt drog varorna runt. Och så en gammal hederlig kassaapparat förstås! Och alltid samma "tant" i kassan...
 
Nu är det som sagt var mysigt café och bageri med jättegoda frallor och bakverk. Man kan sitta inne eller...
...ute. 



  
Blå Lagunen, ett populärt ställe, med ljuvligt varmt vatten! Rätt ok arbetsvecka om jag får säga det själv... ;) 

6 kommentarer:

  1. Perfekt arbetsvecka! Så härliga bilder. Bageriet ser så mysigt ut.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Aha, du har köpt en traktor på loppis! Den kan du plöja upp din trädgård med och sätta potatis.....Men så mycket du hunnit med på en vecka och baden ser urhärliga ut!
    Fortsätt så!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. ja du, den arbetsveckan byter jag till mig! Härliga bilder från en lika underbar ö...
    Såna loppisar har vi inte på Öland, jag hade köpt allt!
    Ha en fin och solig kväll...
    Sommarkram,
    Titti

    SvaraRadera
  4. Oj, där skulle jag lätt kunnat förköpa mej! Svårt att ta med sej till Wales dock! Tycker jag känner igen vissa ställen från mina somrar på Gotland. Njut av sommaren!

    SvaraRadera
  5. Oj åkte ni ända till den 'Blå Lagunen', mycket vackert och klart vatten där.
    Hemse var vi på en söndag, tyvärr stängt där då. Men när du visar bilderna ser jag redan flera saker som jag absolut vill ha, hi hi . . . .
    Vi är mycket glada och nöjda av vår Gotlandstur, vi fick verkligen uppleva mkt vackert där.
    Vi längtar redan dit igen, men inte just nu, hi hi . .. det är så hett i Småland nu, + 29 gr i skuggan det är inte dåligt det och hetare blir det för varje dag. Skönt att vara 'friherinna'.
    Må så gott/ Eva

    SvaraRadera
  6. Perfekt arbetsvecka du har haft.Kuriåsa,där kan man göra många fynd,svårt o hålla i börsen.
    Blå lagunen kan verkligen rekommenderas,bara lite långt från Burgsvik.

    Ha det gott på ön.
    Kram Marianne

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!