torsdag 24 juli 2014

Grusprojekt del 3 är slutfört

Som ni kanske minns så har vi grusat upp framför altanen tidigare i somras. Nu är sista biten klar, den som fortsätter om man rundar hörnet vid altanen. 


Äntligen kanske man skall säga, det har stått och sett halvfärdigt ut en tid nu, eftersom vi väntade på rörmokaren som skulle koppla in nya luftvärmepumpen. 

Men i förra veckan kom den på plats, och då fick maken fart, det skulle grusas upp med en gång. Vilket ledde till att jag också fick skynda mig, för jag ville ju ha en ros där mot kattgården. Så det var bara att ge sig iväg till plantskolan och inhandla en ros och gräva... mitt i värsta hettan skulle det grävas och grusas, inte så smart kanske men gubben fick minsann hjälpa mig att gräva, nu när det blev så "bråttom"...

Så här blev det och det ser ju lite prydligare ut än när vi hade gräs. Och mindre gräs är det att klippa! Även katterna fick en liten stengång till kattgården. 

Nu fanns det inte de rosorna jag har på min "vill-ha-lista" men jag tror den här kan bli bra också, den heter "Brother Cadfael" och är en Austinros, och bakom den planterade jag klematisen "Paul Farges" (Summersnow).

9 kommentarer:

  1. Snyggt och prydligt med gruset! De "klumparna" till värmepumpar är ju ett nödvändigt ont men man får försöka att kamouflera dem så gott det går. Den smälter in ganska bra ihop med det grusade.

    Kram i sommarvärmen!

    SvaraRadera
  2. Men så snyggt! Bra jobbat! Ser så stilrent och ordningsamt ut.
    Ha fina sommardagar
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vad fint och prydligt det blev! Grus är verkligen ett enkelt och snyggt alternativ.
    Ja, det är lite pustigt just nu att arbeta i trädgården. Jag har en del växter som måste ner...

    SvaraRadera
  4. Ja vad bra det blev och mindre gräs att klippa.
    Jasså katterna är då inte 'utekatter', men vad bra då med en liten 'innegård' för dem.
    Ta det lugnt i värmen/ Eva

    SvaraRadera
  5. Så tjusigt det blev, även om luftvärmepumpar inte är så himla kul. Du har gjort så att ögat stannar någon annanstans, där det är mycket finare. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  6. Så fint! Nu hänger det verklgien ihop. Väldigt bra jobbat! Hoppas ni hinner vila också. :-)

    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  7. Hur snyggt och prydligt som helst och så har du skapat ett nytt mikroklimat. Stenarna kommer att ackumulera värme och det gillar nog rosen.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  8. Supersnyggt! Och för varje bild du visar blir jag allt mer sugen på grus jag med :P
    Men vilket fantastiskt sommarväder vi har!
    Kram gittan

    SvaraRadera
  9. Absolut snyggt! Värmepumpar r ju inte världen vackraste saker så man får göra lite fint tunt om istället.

    Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!