lördag 12 juli 2014

Alldeles för få loppisar

...har det blivit nu i sommar. Skärpning, tänkte jag och fick faktiskt med mig gubben på en tur idag. Temperaturen har lugnat ner sig mot mer normala grader och med en hel del moln på himlen passade det bra med en biltur. Men nja, idag blev det inga större fynd. Men några grejor har jag inhandlat vid ett par tidigare tillfällen, bland annat ett par små krukor med taklök i - och ja, det var redan planterade när jag köpte dem. 

Något annat trevligt var denna stora flaska. Just att den var från Visby bryggeri gjorde det extra roligt, eftersom min pappa arbetade där när jag var liten.

Ett fönster utan glas, som jag först tänkte ha utomhus, men ångrade mig och tillsvidare får den stå på tevebänken.  

Hittade även den stora krukan till vänster på en loppis vilket passade bra till mitt nya gräs, Miscantus sinensis Flamingo. I zinkkrukan står Purple Fall.

Men som sagt, jag har inte fått nog av loppisar. Skulle behöva Är på jakt efter en bänk, några vattentunnor i zink eller trä - ja, vad som helst som är snyggt och stort och samlar upp vatten ;) nåt vagnshjul till skulle jag också kunna tänka mig, och lite annat "pynt" som kan vara snyggt i trädgården, ja det står på loppisönskelistan! 

8 kommentarer:

  1. Alltid kul att gå på loppis och taklökarna tycker jag var riktiga fynd. Snygga krukor också.
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  2. Gillar taklökarna o fönstret utan glas,perfekt o inreda med.Tänk så mycket man kan hitta på loppis,ibland vet man inte att det var just den grejen man saknade.Hoppas du hittar ett vagnshjul,jag är väldigt glad för mina,speciellt det jag har bakom några av mina rosor.

    Ha det gott.
    Kramiz Marianne.

    Ps.nu kommer jag snart till ön,LÄNGTAR.Ds.

    SvaraRadera
  3. Fine og spennende ting du har funnet på loppis! Har så mye gammelt fra før at jeg prøver å holde meg unna. Men når du sier det, trenger jeg også noe stort til å ha vann i (og er på jakt etter st stort kakefat til å erstatte det mannen knuste) :-)

    SvaraRadera
  4. Du saknar alltså loppisar? Då skulle du har varit här i min by igår! Mängder av loppisbord, men dessvärre inte mycket man ville ha! Ser att du ändå har gjort fina fynd!
    Säkert ramlar du över flera loppisar - sommarn är ju, som tur är, inte slut ännu!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Det är kul med loppisar. Där finns alltid det där som man inte visste att man saknade. :-)
    Roligt med flaskan förresten. Ibland hittar saker och ting rätt.

    Ha det riktigt bra

    SvaraRadera
  6. Tänk vilka fynd man gör på loppis och man hittar många gamla minnen också. Men jag begränsar mig, vet precis vad jag vill ha. Nu är det lyktor m..m. till trädgårds utsmyckning.
    Jag gjorde fynd på Erikshjälpen i Tranås där vi var i trakten, sjön Sommen i 3 dar.
    Man läser loppis skyltar vart man än kör.
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera
  7. Olá, eu também amo gatinhos e flores.

    Seu blog é lindo.

    Tenha uma ótima semana,

    beijos,

    Lígia e =^.^=

    SvaraRadera
  8. Nu vart jag inspirerad att åka iväg på någon loppis i närheten. Jag har en del saker redan, men klart det finns plats för lite till. Två sådana flaskor har jag, men inte står det Visby bryggeri på dom. Ha det bäst. Åsa

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!