fredag 21 mars 2014

Vita tulpaner



Tulpansäsongen pågår ett tag till, en bukett i veckan blir det ungefär. Oftast köper jag rosa men lite variation vill man ha, så nu sist blev det vita tulpaner. Vita tulpaner och blåbärsris blev lite skirt, oskuldsfullt så där... Så det får bli mitt bidrag till Blommig fredag som det är idag! Och sockerkakan blir mitt bidrag till helgens fika ;) mmm, sockerkaka är ju så gott! Och fredagar är ju så skönt! I kväll blir det soffhäng och Let´s Dance, det är fredagsmys det! 

16 kommentarer:

  1. Vitt är en oskuldsfull färg och tulpanerna är mycket vackra. Men här gör jag mig skyldig till att låta mig frestas av sockerkakan. Så gott!!!

    SvaraRadera
  2. Så fint med blåbärsriset mot de oskuldsfulla.....älskar verkligen tulpaner,man måste frossa i dem nu mens tid är!!!
    Trevlig helg.
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Ja en tulpanbukett i veckan blir det gärna här med. De är så vackra och rena på något vis.

    SvaraRadera
  4. Det går åt mycket tulpaner nu i alla butiker och jag njuter snart kan jag se dom i mina rabatter det är ju så härligt
    Ha en fin lördag
    Meta

    SvaraRadera
  5. Fina tulpaner och kakan ser god ut. Här blev det inga tulpaner denna veckan. Vet inte riktigt varför. Nästa vecka ska det bli.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Underbart! Jag gillar verkligen tulpaner just därför att man kan välja färg efter humör. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  7. Nu är jag sådär jättetråkig som inte tittar på Let´s dance!
    Men jag lovar att jag tittar på dina oskuldsfulla vackra vita tulpaner ;)

    SvaraRadera
  8. Oh håller med vARJE VECKA MÅSTE JAG ha tulpaner,,min man handlar aldrig dem,, men jag,, gillar med vita eller vinröda har jag haft de sista veckorna.. Fin din vas är gillar jag skarpt! ha en go helg kram !

    SvaraRadera
  9. Vackra vita oskuldsfulla! Och guldgul smakrik njutningsfull! Kan inte bli bättre:)

    Trevlig fortsättning på helgen!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  10. Fiiint! Och gott förståss=)). Jag köpte inga tulpisar denna helgen. Men jag har bakat en rabarberpaj o det är inte fy skam! /Knatten

    SvaraRadera
  11. Få se om dom har några snygga tulpisar i matvaruaffären idag, då blir det en bukett - men då ska dom vara fina! sista var dom halvdana bara.....
    Och vem håller du på i Let´s Dance!? Det finns flera riktigt bra, men jag har inte fått någon "riktig" storfavorit. Grabben Wahlgren är visserligen otroligt bra, men kanske lite väl ung.....*fniss*
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  12. Hvit tulipanbukett er litt uskyldig. Og så vakre :-) Når jeg ser sukkerkaken blir jeg - sulten!

    SvaraRadera
  13. Tulpaner är ett måste varje vecka,fast jag får erkänna att denna vecka blev det rosa rosor istället.Tulpanerna såg lite hängiga ut i affären.

    Ha en skön helg.

    Kramiz Marianne

    SvaraRadera
  14. Vilka krispigt vita vackra tulpaner! Kommer på att jag inte köpt en endaste bunt den här säsongen... Blev så fika- och sockerkakssugen. Det var verkligen evigheter sen. Hoppas det smakade! :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  15. Vilken härlig start på helgen! Vackra blommor och gott fika, underbart.=)

    SvaraRadera
  16. Fint med tulpaner och blåbärsris. Har själv inte köpt tulpaner på ett tag. Det har blivit andra vårblommor istället.

    Ha en fortsatt skön helg.
    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!