söndag 30 mars 2014

Vilken underbar helg!



Den här helgen har ju varit helt underbar, vilket väder! Ingen blåst -  och det är vi inte bortskämda med på Gotland - och sol och precis lagom varmt! Perfekt väder att trädgårdera i! Samt ha fikapremiär på altantrappan -  äntligen känns det som att säsongen är igång på riktigt! Finns det något godare än en kopp kaffe och nybakt kaka som intas utomhus efter några timmars trädgårdsarbete? 

Och många timmars trädgårdsarbete blev det, både för mig och maken, det blev visst en riktig grävarhelg! Vi har påbörjat inte mindre än två olika grävprojekt här hemma... Dels har jag påbörjat min nya rabatt som jag skrev om här, dels har vi äntligen kommit igång med detta projekt, som vi har pratat om i flera år, men det har alltid kommit något annat emellan som skall göras först. Men nu så skall det bli av! Det är inget märkvärdigt, "bara" grässvålen som skall av och så skall det bli grus istället för gräs. Så nästa helg bär det av till grustaget! Det andra projektet blir mer långsiktigt men Rom byggdes inte på en dag, så inte heller min trädgård! 

12 kommentarer:

  1. Härliga dagar! Det blir säkert jättefint när ni är klara. bara att ta en dag i taget. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Mmm så god kakan ser ut. Det är roligt med trädgårdsjobb när solen skiner. Jag har räfsat lite, men grävandet får jag spara ännu ett tag.

    SvaraRadera
  3. Vilken god fika! Härligt med en trädgårdsjobb, det har blivit en hel del här också:) Kul att få följa ditt projekt.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Det har varit en fantastisk helg även på västkusten. Man tror knappt det är sant. Spännande med nya projekt, som jag gärna följer.
    Hälsningar Malin

    SvaraRadera
  5. Det är så härligt med nya projekt - och du måste berätta om vad det blev för träd på det andra (eller det kanske ska kallas det första)!
    Underbar helg men idag är det inte kul väder precis! Typiskt när poolkillarna varit här och egentligen skulle börjat gräva. Men dom lastade av en massa virke och så kommer dom i morgon. Jag förstår dom, handgräva när det snöar - inte kul!!

    SvaraRadera
  6. En underbar helg verkar du ha haft! Nej, Rom byggdes inte på en dag, men det är svårt att komma ihåg så här i säsongstarten när man vill göra allt. :)

    SvaraRadera
  7. Vi är visst fler som ägnat oss åt grävande i helgen. Fördelen med sånt jobb är att det ju syns skillnad ganska fort.
    Förväntar mig "efterbilder" när du varit på grustaget.

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Projekt är roliga att följa! Bra jobbat!
    Ja, även här hade vi underbart väder i helgen. Visserligen blåste det en del i lördags men inte igår. Jag har varit ute i princip hela helgen. Underbart!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Vi har oxå haft ett helt underbart väder,men jag har jobbat natt,så jag har inte varit ute så mycket.Håller på o planera vad som ska göras i min trädgård.

    Ha det gott.

    Kramiz Marianne

    SvaraRadera
  10. Gräva bort gräs. Det är jobbigt det! Heja er! Ni är väl värda den smaskiga kakan. :-)
    Lycka till med projektet! Ska bli kul att se det färdiga resultatet sedan.
    /E

    SvaraRadera
  11. Gott med fika i trädgården. Och så har du vunnit så jag kanske förgyllde dagen ännu mer=)). /Knatten

    SvaraRadera
  12. Uj uj, nu slog hungern klorna i mig. Måste nog ta mig en latte med tilltugg.
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!