tisdag 25 mars 2014

Våffeldagen!

mmm, idag är det Våffeldagen. Eller Vårfrudagen eller Jungfru Maria Bebådelsedag om man så vill. I alla fall är det den 25 mars och det är alltså 9 månader kvar till jul...! Att man äter våfflor beror på att man förr hade mer tillgång till ägg och mjölk än vad man hade haft under vintern.

I alla fall är det väldigt gott och har man ett våffeljärn är det väl bara att grädda på! Själv har jag det inte och lika bra är det...men syrran har... ;) och de här goda våfflorna fick vi njuta av i söndags, lite tjuvstart gjorde inte ont om man säger så... ;) 

9 kommentarer:

  1. Här blir det också våfflor ,Ha en skön och härlig tisdag.Kramar Rita

    SvaraRadera
  2. Ser jättegott ut! Har inget våffeljärn och heller ingen syster så några våfflor blir det inte. Klarar mig ändå, trots att en syster varit en önskan hela livet...

    Våffeldagskram från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Här är det en till som inte har något våffeljärn - också som tur är, för det är alldeles för gott - så det blir bara våfflor var 10:e år ungefär! Fast jag hade gärna haft ett just i morgon då vi ska ha middagsgäster och det hade varit kul att servera blinievåfflor med löjrom, nu blir det nått helt annat.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  4. Ja visst ja, det är våffeldagen, fram med dubbeljärnet och grädda på altanen. Jag tycker det blir en hisskelig våffel-os av det, det hjälper föga med fläkt, därför passar att vara 'ute'.
    Jag har även ett våffeljärn som jag fick julen 1966, den är klart bäst fortfarande.

    Ha en fin vårfrudag/ Eva

    SvaraRadera
  5. Våfflor. Det ser vansinnigt gott ut! Man kanske skulle tänka om när detgäller middagen... :-)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  6. Å vad gott hos oss får det nog bli våfflor i helgen som kommer. Ha det fint Karin

    SvaraRadera
  7. Gott! Kul att se vilken sylt alla har på bloggarna i dag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. Missad våfflorna detta år. Var på resa mellan Sverige och Wales. Denna dag var mina föräldrars bröllopsdag, gifte sig 1948.

    SvaraRadera
  9. Vi hade våfflor med salmbärssylt o grädde,tur att man har lite sylt kvar från ön.

    Ha det gott.

    Kramiz Marianne

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!