torsdag 6 mars 2014

Katterna!

Nu tycker jag det var längesen mina katter var med på bloggen! Det är kanske någon som har missat att jag har tre små fyrfota älsklingar, och i så fall får ni en liten presentation här ;) 


 Damerna först: Myzan 
2 år. 
Smeknamn: Tjockisen, Prinsessan, Råttan.
Intressen: ska vara med överallt där det händer saker! Krypa in i påsar eller sätta sig i kartonger. Bära omkring på saker, favoriten är ett av barnens gosedjur, en chihuahua som nästan är lika stor som hon själv..
Äter: allt... tex avocado, majs, kakor...gärna sånt som ligger framme på bordet eller köksbänken och som inte är avsett för någon katt. 
Gillar inte: stängda dörrar, kan föra ett djäkla liv om det är någon inne i badrummet som har "glömt" att släppa in henne... eller dammsugaren, då blir det fart på damen...


Douglas
13 år. 
Smeknamn: Dogge, Doggepogge, "Mattes kille"...
Favoritplatsen: Ligger gärna på rygg mitt på golvet, eller varför inte på hundplatsen när den blir ledig... Eller i mattes knä om det är ledigt. Är det inte ledigt tar man plats ändå. Har en bedjande blick som får matte på fall.
Gillar: sin matte och sin bror Casper. 
Intressen: att dricka vatten ur kranen, han är först på plats när matte går mot badrumsdörren om morgnarna. 
Ogillar: dammsugaren.

Casper 
14 år. 
Smeknamn: Gubben
Gillar: sin matte och sin bror Douglas. 
Gillar inte: när matte inte har tid att hälsa på honom när hon kommer hem. Då skall det klappas och sittas på axeln en stund, om inte så jamar han ihärdigt och mycket gnälligt. 
Favoritplatsen: bredvid matte i sängen eller i mattes knä i soffan (byter matte till fåtölj så följer Casper med) eller bredvid matte i kökssoffan när det serveras mat eller fika (sitter alltid med som en "extra person" vid matbordet, husse säger att han tigger?). Annars så umgås han med sin bror, de sitter väldigt ofta tillsammans och man undrar vad de "pratar" om. 
Bryr sig inte: om dammsugaren. 

11 kommentarer:

  1. Åh, dina katter är så fina! Och de är verkligen egna personligheter. Det vill till att inte snubbla på en katt som ligger på golvet.... ;-)

    Läckra semlor som du har bakat också! Mums...

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Myzan är ju så otroligt söt. Amadeus påminner lite om henne,äter allt som inte katter ska,(kravet är att han ser matte äta).Gillar inte heller stängda dörrar,sen är han som Douglas när det gäller vatten,varenda morgon först upp i tvättstället o dricka vatten.

    Både Douglas o Casper är så vackra,klart att matte faller för deras blickar.

    Kramiz Marianne

    Ps.Jag fyllde jämt.Ds.

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt att få lite mer "kött på benen" när det gäller dina katter! Alla djur är ju personligheter, så det är kul att få reda på hur just dom här sötnosarna är!!

    SvaraRadera
  4. Jag älskar katter, men är så allergisk mot dem.
    Dina är ju helt ljuvliga, riktiga skönheter. Vilka personligheter!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  5. Inte har jag glömt dina bebisar inte! De är så vackra och jag avundas dig! Kanske en dag att jag blir med katt igen, har ju haft en älskad skogis en gång!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. De är så fina dina katter! Härliga personligheter.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Men vilket roligt inlägg, jag var tvungen att visa det för mannen min! Vi skrattar och känner igen och skrattar lite till - dom är ju för personliga dessa katter och dina är så fina, så fina, lite nobla så där!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Verkligen fina katter. Har själv två damer här hemma. Bondkatter bägge två. Väldigt självständiga, och kelar bara när de vill. Inte när jag vill.
    Ha det bäst. Åsa

    SvaraRadera
  9. Fina katter! Vi har bara haft en och han hette också Douglas. Jag har ingen katt i bekantskapskretsen med samma namn.

    Hela familjen är sugna på katt igen, men jag är allergisk, var det redan när Douglas levde, så det funkar inte bra.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Så utrolig flotte katter og for noen personligheter :-) Morsomt å lese og fine bilder!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!