fredag 14 mars 2014

Generositet

Ännu en vecka har gått - och det är äntligen fredag! Så skönt med helg, och vädret idag kan man inte klaga på! Visserligen har jag hört att det skall bli sämre till helgen... men det får vi ta då... Idag skall vi blogga om generositet om vi vill vara med på Blommig fredag. 
Nu var det länge sen jag hade en pionbild på bloggen, så nu passar jag på, för jag tycker den passar utmärkt in på detta tema! Så generös med sina stora fluffiga blommor att de nästan tar andan ur en...

... och äldre plantor är generösa med antalet blommor...

...så det räcker att ta in en stor bukett, det tycker jag är generöst! 
....sen har vi ju många andra som bjuder på sig själva, hittade den här bilden med i bildarkivet, nog är  rosen Lykkefund generös som tränger sig in i kattgården med så många blommor att katterna får njuta av doften och skönheten också! 
Som sagt, nu tar jag helg, och nu skall jag snabbt ut i vårsolen, innan det blir väderomslag...
Trevlig helg! 


21 kommentarer:

  1. Åh ...nu längtar jag efter att skaffa mig en egen Pion. En vit. Nu tar jag kaffet med mig ut en sväng i trädgården. Passar på ;) kram *piah*

    SvaraRadera
  2. Så vackra pionerna är! Och ordet generös stämmer verkligen in på dem. Så fluffiga och härliga i sina färger! Kissen ser lycklig ut över att få sitta under Lykkefund! :)
    Trevlig helg!
    Annika

    SvaraRadera
  3. Pioner är sannerligen generösa i sin blomning! Helt magnifika i sin överdådighet. Som stora marängfluffar. :-)
    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  4. Ja men visst är Pioner generösa i all sin vackra prakt. Bjuder verkligen på sig själva. Jättefina bilder !
    TREVLIG HELG !
    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Mye som er generøst med peoner! Nesten utrolig at noe så eksotisk trives godt her nord!

    SvaraRadera
  6. Fina bilder! Och så tycker jag du har en jättefin kombo mellan den rosa pionen och alunroten i grågrönt med mörkröda nerver.

    Önskar dig en fin helg även om det inte blir så mycket sol

    /Anette

    SvaraRadera
  7. Underbara generösa bilder och växter....=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  8. Du har så vackra pioner! Underbart med så generös blomning.
    Hoppas din dag ute i solen blev bra. Jag hann aldrig ut efter jobbet eftersom det började ösregna. Så trist
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Det var också den första tanken som slog mig att pioner är så generösa. Blommar troget i generationer. Fast så blev inte min tolkning och tur var väl det för du gjorde piontemat bättre.

    Trevlig helg/ Luna

    SvaraRadera
  10. Härligt vackra och generösa bilder. Pioner är absolut en generös blomma.

    Kram

    SvaraRadera
  11. Makalöst vackra pioner, man vill stoppa näsan i dem som 'tjuren Ferdinand och bara bli där.
    Tänk snart är vi där.

    Nu har ovädret kommit över oss, en rasande blåst och regn, hoppas vi slipper snön.

    Trevlig helg, kram/ Eva

    SvaraRadera
  12. Underbart är bara förnamnet! Finns det något härligare än fluffiga, rosa pioner. Jätte-fina bilder!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  13. Pioner passar perfekt till temat. De är fantastiska, ja nästan överdådiga.
    Hälsningar Elisabeth

    SvaraRadera
  14. De är verkligen härligt generösa med sina blommor jag blirglad av dina bilder. Här blåser och regnar det inget kul alls.
    Ha en fin helg
    Meta

    SvaraRadera
  15. Härliga bilder, jag känner nästan piondoften. Snart är vi där igen ;-))
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  16. Åh pioner...finns det något vackrare? Tror inte det...Härliga bilder du visar! Jag glädjs!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  17. Underbara bilder!! Vilken tur att jag planterade två Lykkefund i höstas:))
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  18. Fantastiske, generøse peoner i hagen din. Så nydelige farger. Ha ei riktig god helg. Hilsen fra Liv

    SvaraRadera
  19. Så vackra bilder. Det är generositet. Gillar katten också!

    SvaraRadera
  20. Härligt, det var du riktigt generös att du delar med dig till oss!
    Vilket fruktansvärt blåsväder det är. På baksidan har en över 5 m lång gren från jättelärken i kohagen brakat ner - på vår tomt naturligtvis. Hoppas det lugnar ner sig nu - innan hela trädet kommer ner!
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  21. Älskar pioner! Så vackra bilder du bjuder på! Mina pioner är inte så gamla men jag hoppas att de en dag bjuder på samma överflöd av blommor som dina!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!