söndag 23 mars 2014

Årets första loppisfynd

En urna för trettio kronor har jag hittat på Gåvan, en nyöppnad secondhandbutik i Pingstkyrkans regi i Visby Jag är förtjust i urnor, det är nåt med formen som tilltalar mig. Färgen och den handmålade kvisten var dock inte riktigt i min stil, men med lite ny färg så, och med kvistar inuti istället...

Jag målade med vit grundfärg och egentligen hade jag tänkt måla över med färgen "mullvad" som jag hade en burk av hemma, men jag stannade vid vitt så länge, får se om den blir mörkare framöver istället...

Nu är helgen redan slut -  oj vad den sprang förbi fort! Det har varit perfekt trädgårdsväder för att vara en helg i mars, lite småkyligt men soligt, så det har blivit lite småpyssel med lite av varje, och det är så skönt att vara igång med "sysslorna" så här tidigt på säsongen! 

8 kommentarer:

  1. Woow har aldrig tänkt tanken ens att måla om vaser/urnor. Såå snyggt det blev. Tackar för tipset. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Så fint det blev och så jämnt! Pensel, spray eller doppat? Jag ser inga penseldrag på fotot, därav frågan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fotot ljuger nog lite, för den är lite "randig", så pensel alltså! ;)

      Radera
  3. Tänk vad lite färg kan göra! Urnan/vaser blev ju superfin som vit. Passar så bra ihop med grenar.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker vas/urna det blev - och för bara 30:- och lite jobb, härligt! Det är kul att fynda på loppisar!!

    SvaraRadera
  5. Vilket fint loppisfynd,så snygg den blev i vitt.Den secondhand butiken ska jag försöka o besöka när vi kommer till Gotland till våren.

    Ha det gott

    Kramiz Marianne




    SvaraRadera
  6. Det gäller ju att ha öga för hur den skulle kunna se ut för då kan man ju göra riktiga fynd. Din urna blev en hel annan och jättefin med annan färg!

    SvaraRadera
  7. Snyggt! Och kreativt. Kan bara hålla med Jord under naglarna, det gäller att kunna se vad som går att göra.
    Hej hopp!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!