lördag 1 februari 2014

En sockerbagare


mmm, jag har visst kommit in en sockerkaksbakarperiod. Är så sugen på sockerkaka hela tiden, så det har blivit en eller ett par stycken några helger i rad... Det är ju så lättbakat, bara vispa lite och sen swisch in i ugnen, och så är det ju så lättätet... Jag varierar mig lite, nu senast stoppade jag i mandelmjöl blandat med vanligt mjöl, och det blev riktigt gott. Lite kompaktare - vilket jag gillar - än en vanlig fluffig sockerkaka, som jag förstås också gillar... 

Vi får väl se om det blir en sockerkaka till mellon i kväll, eller om det blir nåt annat gott. Nåt blir det säkert ;)

7 kommentarer:

  1. Sockerkaka går ju alltid hem. En riktig klassiker. Jag gillar tigerkaka.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. När jag läste ditt inlägg tänkte jag: Varför bakar jag aldrig vanlig sockerkaka? Det är ju både enkelt och gott. Men för det mesta ska jag "konstra" till det med mer avancerade saker. Onödigt egentligen. Det får bli ändring på det. Pronto!

    Ha en fortsatt skön helg.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Nu blev jag inspirerad, ska baka en sockerkaka till gubben - kanske med mandelmjöl som jag faktiskt har hemma!
    Du hittar en liten utmaning på min blogg.....
    Susie

    SvaraRadera
  4. Allt låter så lätt när man kan det. Men jag kan inte! Däremot är jag bra på att njuta av andras kunnande...hihi.
    Ha det bra.
    Kram från Törnrosa

    SvaraRadera
  5. Åh, rackarns va gott det ser ut!!! Själv håller jag just nu tillgodo med kaffe i pappmugg och trist flygplans-kaka när jag nu svischar fram över natthimlen över Europa. Önskar jag hade en bit sockerkaka!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tja, kaffe i pappmugg kanske inte lät så roligt, men dit du kommer finns säkert nåt gott! Trevlig resa, spännande, undrar vart du skall nu...;)

      Radera
  6. Det blev en - mycket lyckad - sockerkaka igår till Rolle. Fast mandelmjölet hade jag gett bort till en bakande väninna! Men så passade jag på att göra vindruvskräm också till gubben, så han undrade vad jag var ute efter!!
    Men det hade hänt en grej lite tidigare på dagen - ska skriva om det alldeles strax - så han behövde lite tröst tyckte jag.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!