måndag 3 februari 2014

Det här med förvaring - och sovrum, och ett erkännande...

Jag får väl ändå säga att vi bor i ett relativt stort hus - från början ett tvåfamiljshus till och med. Men gott om förvaringsutrymmen är det ont om... Men det får man väl på köpet med gamla hus tänker jag, de hade väl helt enkelt inte så mycket prylar förr? 

Vet ni (och nu kommer erkännandet) att vi faktiskt inte ens har en specifik plats till dammsugaren! Usch det är ju nästan hemskt, och visst är det en prioriteringsfråga, nog skulle den kunna klämmas in någonstans (i en av de två städskåpen och tillika de enda fasta garderoberna på nedre plan - men där står ju sjutusen andra grejor, som till exempel allt som skall återvinnas...) Men nej, dammsugaren står framme och dräller lite här och var...(och samlar damm...) Vi har helt enkelt inte orkat ta tag i frågan, eller så är vi för flitiga med dammsugningen så den aldrig står still ;)
Efter att ha haft en liten byrå inklämd i en garderob så har nu i alla fall maken fått en alldeles egen större byrå, som blev över när tonåringen gjorde om i sitt rum. Det var också en av möblerna som fick ny färg i höstas när jag målade om i vardagsrummet. Så nu "tål" den att stå framme. 

Som ni ser jag har några korgar till förvaring också, och de är inte de enda här i huset, det bor nog en liten korgsamlare i mig tror jag... Maken delar inte mitt intresse kan jag säga, det brukar muttras rejält när han skall dammsuga och det skall lyftas på diverse korgar lite här och var...


Eftersom vi ändå är här i krokarna får ni ett par bilder från sovrummet också. Där förstås en liten kisse kom med också! De har det för bra, de där katterna - inte bryr de sig om några förvaringsproblem inte...;) 

5 kommentarer:

  1. Det ser så fint ut i ert hem, så jag antar att den där dammsugaren som "står och samlar damm" (fniss) används väldigt ofta!?
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Ja förvaring kan man nog inte ha för mycket av, borde ju rensa när det blir för fullt men det är jag dålig på. Dammsugare här brukar också stå framme i ett hörn även att den inte används så ofta :) kram Karin

    SvaraRadera
  3. Det där känner man ju igen! Och jag kan bara hålla med, det är ont om förvaringsutrymmen i gamla hus. Vart eftersom vi gjort vid sovrummen här har vi försökt klämma in några garderober och nu när vi bara är två borde ju problemet med förvaring vara borta? Mina symaskiner har inte haft någon fast plats på många år utan flyttats runt vart eftersom man blivit irriterad på att se dem :) Igår kom jag på att garderoberna i dotterns f.d rum ju faktiskt skulle kunna rymma dem, stående på botten, där är ju inget annat (än) Och så skönt det var var stänga dörren om dem - rekommenderas skarpt!
    Kram gittan

    SvaraRadera
  4. Tjena, sockerbagaren! Precis vad jag gjort i kväll. Mannen min tycker det är så gott med tigerkaka och jag gör tre på en gång så har han ett tag. Han är mycket disciplinerad och äter två skivor efter middagen och två bullar till teet vid 3 tiden.
    Vi glömde s k städskåp när vi byggde det här huset. Slangen, det är en sån där lång en (centraldammsugare) ligger under en säng och den där saken man styr med vet inte jag var den är, faktiskt.......och ofta ligger allt framme här också. Hund och två katter och öppna ytor, rena eldoradot för damm.....och jag hatar att städa.
    Så fint det är i sovrummet och katten som du pyntat sängen med är ju för gosig!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Ikea har ett jättebra förvaringsfack för dammsugare och slang som går att få till städskåp. Suveränt bra.Slang och maskin körs in under ett hålutrymme. tar ingen plats. Denna veckan skriver jag mer om Feng Shui tips för hem och trädgård om du orkar läsa. Ett om dagen faktiskt. / Luna

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!