fredag 15 mars 2013

Vatten

Redan fredag igen - var tar tiden vägen? Snabbt går det i alla fall, och det kan väl gå bra så här års, när man väntar på att våren skall sätta igång, men när den väl är här måste tiden bromsas en aning...
Nåväl, fredag är blommig fredag här på bloggen, och dagens tema är Vatten. Hm, ännu en gång får jag myror i huvudet, för nåt vatten har jag inte direkt i trädgården, i form av nån damm eller nåt liknande... I och för sig berörde jag ämnet vatten i förra inlägget, men speciellt "blommigt" var det ju inte..
Jag kör på med mina tulpaner istället... de behöver ju vatten, det har jag skrivit om förut!

Här en härlig bukett jag fick i helgen, i en massa glada färger!

...och där sitter Myzan vid dörren.

...vad kollar hon in för nåt roligt då...?

Kanske är det det vita hon kollar på... SNÖ kallas det och det är ju i och för sig vatten fast i en något annan form...
Vi vill inte ha sån form nu, det räcker! Vi vill ha VÅR nu!!

15 kommentarer:

  1. Va fint du har det och vilka söta katter!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin tulpanbukett och vilken söt katt! Ja, nu vill vi ha vår.
    Ha en skön helg,
    Carina

    SvaraRadera
  3. Vilken fin katt du har,gillar vita katter.
    Ja du vår vill jag ha med men då blir det en massa vatten.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Fast snö är ju ett slags vatten eller hur!? Katter är väl inte sååå förtjusta i vatten? Hundar däremot - åtminstone mina.....Trevlig helg. /Anette

    SvaraRadera
  5. Så söt hon är din Myzan!
    Vacker bukett.
    Ha en fin kväll och helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Både katten och buketten är så fina! Och visst vill vi ha vår nu!!!/Kram Titti

    SvaraRadera
  7. Vatten är bra, tulpaner är bättre men katter är bäst. Definitivt.
    Hej hopp!

    SvaraRadera
  8. Så vackra tulpaner du har i din bukett. Och myzan är jättemysig.

    SvaraRadera
  9. Underbara tulpaner behöver även dom vatten...=)
    Ha det bra !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  10. Så deilig med litt vår inne, og forhåpentligvis kommer den snart ute også.

    Klem Anne

    SvaraRadera
  11. Det är väldans gott om vatten just nu tycker jag, fast i frusen form förstås! Igår var det barmark och jättefintrunt om och t.o.m. på vår tomt hade det börja försvinna, men idag så kom det en hel del igen.... Och inte nog med det, just nu är det -14 grader!! Fy katten..... *fniss*

    SvaraRadera
  12. Fin sisse och vacker bukett. Får nog pigga upp med med en sådan färglad härlig tulpansamling jag också! Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  13. Blommor och vatten det är ett måste.

    Härliga bilder.
    Nu vill vi ha vår.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  14. Tulpaner känns som en vackrare vy just nu än utanför fönstret. Jag glömmer alltid fylla upp vatten i min tulpanvas så dom vissnar för fort. Du har en fin bukett :)

    SvaraRadera
  15. Hade vi inte vatten att dricka så dog vi, blir det översvämningar så kan man oxå dö av drunkning. Livets vatten det som finns i brunnen,men många glömt att det är typ gratis. Det köps mängder av vatten på flaska
    det har blivit "finare" på nåt vis, även om det kostar.
    De söta katterna dricker bara "vanligt" vatten.
    Ha en fin helg/ Eva

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!