onsdag 27 mars 2013

Nystädat

 
 
 

 
Onsdag kväll och huset är nystädat. Har hämtat fåtöljklädseln vid kemtvätten idag så nu är de fräscha ett tag framöver.  Funderar på att köpa de där vita från Ikea istället, dem man kan tvätta själv. Frågan är bara hur ofta de behöver tvättas eftersom de är helvita, de jag har nu är cremvita och tål därmed lite mer smuts inbillar jag mig. Någon som har de vita och kan rekommendera dem?
 
Jag jobbar bara i morgon förmiddag, sen är jag ledig i fyra dagar, skall bli så skönt! Påsken blir nog rätt lugn, här ligger två av fyra familjemedlemmar i feber. Den ena har 40 grader och den andra är en man, så då förstår ni hur sjuk han är...
 
Nu är det dags att sätta sig i soffan och kolla in Sveriges Mästerkock. Lite lustigt det där, jag gillar inte att laga mat och blir alltid lite stressad av att se på tävlingar, men ändå gillar jag detta matlagningsprogram, som kan vara minst sagt stressigt... 
 

7 kommentarer:

  1. Så Härligt med nystädat, blir ju lite avis det har vi kvar på fredag..men men . Du skriver om klädsel, jag har blå klädsel den slänger jag in och kör i 60 grader och den klädseln håller sig...har ingen erfarenhet av vitt, men det är väldigt fint. ha en riktigt go påsk kram Monica

    SvaraRadera
  2. Jag läser många bloggar men har fastnat för din,du är jag,trädgård,djur och allt det vanliga. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad glad jag blir!!
      Kram tillbaks!

      Radera
  3. Tittar in och önskar Glad Påsk. Kram Veronica.

    SvaraRadera
  4. Härligt med nystädat...här ska också sopas rejält med kvasten innan den tas på flygtur ikväll...=)
    Ler åt ditt förra inlägg...katter och pynt...!!

    Trevlig påsk !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Härligt med nystädat
    här blir det väl bara en sväng med kvasten
    är ändå inte hemma i Påsk så jag slipper se damråttorna
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  6. Jag hade gärna haft vita möbler, men när vi köpte ny soffa så valde vi till sist en grafitgrå. Kändes mer praktiskt, men å andra sidan kan man alltid bleka bort fläckar på vita.

    Jag önskar dig och de dina en glad påsk och hoppas på snabbt tillfrisknande!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!