torsdag 21 mars 2013

Månadens favoritväxt


Så var det dags att utse månadens favoritväxt för mars. Eftersom påsken infaller i mars i år, så väljer jag påskliljan som min favoritväxt. Den är ju fin att ha som snittblomma i en vas, och inte kostar de skjortan heller, för femton kronor får man en knippe.
 
Eller så köper man en krukodlad, som är fin att ha både inne och ute om vädret tillåter....som jag skrev häromdan har jag redan planterat en kruka med penséer och en minipåsklilja också, men som sagt, den befinner sig i källaren i väntan på något varmare väder...
 
Utmaningen som du inte vill missa!

10 kommentarer:

  1. JA visst får man passa på o njuta inneblom.. VAR BLIR DEN AV?? Längtan blir ju nästan övermäktig nu med den snö som bara trillar ner. Alldeles för mycket. Har kollat lite i bloggen o missarna är ju helt underbara. Tänk att själv kunna fixa vattendrick, MEEN det kan kanske förorsaka "vattenkrig" i badrummet en dag??
    Ninnekram

    SvaraRadera
  2. Påskliljor, visst är dom helt underbara och visst ger dom en föraning om att det trots allt nog blir vår i år också! Även om man misströstar ibland!!

    SvaraRadera
  3. Alltid lika fint med påskliljor. Jag har inga här hemma ännu, så jag njuter av dina:)).
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Visst är det fint med påskliljor. Jag har inte köpt några än, jag jobbar hela helgen och skulle inte hinna njuta av dem. Men i nästa vecka är jag ledig och ska fylla upp med lite påskliljor här hemma.

    SvaraRadera
  5. Jag har både fått och köpt påskliljor, älskar dem just vid denna tid.
    Dum som jag var ställde jag ut några på trappan, glömde dem en natt,
    vipps så var de borta. Alltså nerfrysta, ingen upplivning hjälpte,suck!

    Kram må väl/ Eva

    SvaraRadera
  6. Ja vad fina de är, man önskar ju bara att de blommade ute nu. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Och så fin kruka du satt mini påsköoljan i. Snyggt! Åsa

    SvaraRadera
  8. Så fint. Det hører med sånn like før påske!

    SvaraRadera
  9. Påskliljor är så fina och så får de vara ifred för rådjuren
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  10. Du har så rätt - verkligen en fin och prisvärd vårblomma.

    Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!