onsdag 16 januari 2013

Denna dagen ett liv


Sådärja, då har jag njutit av morgontidningen med gott sällskap av Dogge, och så en bukett färska tulpaner på köksbordet. Tre glädjeämnen i vardagen, nästan som ett Kinderägg...
 
Nu sparkar jag igång min onsdag. Skall handla mat, städa, plocka, tvätta. Ja, just sånt jag gör på onsdagar. Men det går ingen nöd på mig, det bor nog en liten hemmafru i mig som trivs med det. Visst, ibland får jag väl lite "tuppjuck" och tycker jag inte gör annat än plockar och städar, men det brukar gå över rätt fort. Idag fortsätter även min "stora" rensning, skall gå igenom linneskåpet och garderoberna, för att rensa bort det vi inte behöver längre.
 
Hoppas ni får en fin onsdag - vi hörs!

8 kommentarer:

  1. Det låter som en bra dag i mina öron / Kram gittan

    SvaraRadera
  2. Så fin kisse du har :)
    Du kommer ha fullt upp med alla du ska göra idag men är ju skönt sen när det är gjort. Kram

    SvaraRadera
  3. En härlig morgon !
    Du skulle vara här och se detta.Vi (han) renoverar sängkammaren, ej gjort nåt på 30 år. Men har inte viljat göra något innan, var helt nöjd med utseendet.
    Men vi talat om att göra nåt av det "knakiga" golvet, ja du fattar vad bara blir. För då kom nya idéer, jag måste ju hänga med tiden,ej hänga i det gamla.
    Så nu vill jag helst kunna trolla, hatar en sådan här dammig röra. Helst vill jag att detta skulle vara klart igår, *fniss*.
    Det kommer en visning så småningom.
    Ha en skön dag/ Eva

    SvaraRadera
  4. vilken kanon fin morron du har haft
    rensa och städa sånt som man måste göra ibland
    och som man känner sej så nöjd med när det är klart
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  5. Nu saknar jag mina lediga onsdagar.. Härlig morgon du haft. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Härligt med en ledig dag. Jag saknar det ibland. Nu jobbar jag varje dag fast kortare dagar, helt ok det också:)).
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du har haft en bra dag.
    Trevlig kväll!!!

    SvaraRadera
  8. Jösses, vad du röjer... duktig kicka! I mej bor det också en liten hemmafru, gillar det livet och nu när jag är pensionär får jag utlopp för mina innersta drömmar! Också:)

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!