fredag 30 november 2012

Adventsmys

 
Ja, nu är vi framme vid första helgen i advent, och det börjar lysa lite i fönstrarna ute i stugorna. Här inne har jag pyntat med lite julblommor och ljus. Skall försöka få tag i lite grankvistar till en krans till dörren med, det har jag inte hunnit med.
Sista novemberdagen, och Anders - ja, vad skall vi säga att han gör, braskar han eller slaskar han...? Det har kommit lite snöflingor, men inget som ligger kvar på backen. Så jag tycker vi kommer överens om att han slaskar, så att julen braskar!
Hoppas ni får en skön adventshelg - och är ni sugna på fler adventsbilder, så kika in på Blommig fredag.
 

14 kommentarer:

  1. Alltid så mysigt och fint hos dig. Gillar hjärtljusstaken. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Så stämningsfullt. Vi får hoppas du får lite 'riktig' snö också :)

    SvaraRadera
  3. Den ljusstaken du har i fönstret är jättefin. ( är det den som är från Dalarna?)
    Det pryder i all fall ditt fönster fint.
    Ha en fin advent.
    Kram meta

    SvaraRadera
  4. Så fint och prydligt du har det... och där ser jag din grenstjärna, den fina! Tänker göra varsin till döttrarna i julklapp. Ska bara ta mej ut i skogen och hämta material, nu har det snöat... typiskt!

    Ha en fin första advent!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Mysigt! Och här braskar det, så det så. :-) Fin helg!

    SvaraRadera
  6. Så julmysigt och fräscht du har det.

    Trevlig advent

    SvaraRadera
  7. Mysigt du har det. Snygga krukor till hyacinterna.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Så fint och mysigt du har det. Blir alldeles varm i hjärtat!
    Ha en underbar advent!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  9. Första adventshelgen är så efterlängtad för de flesta. Då är det okej att tända slingor, granbelysning och allehanda upplysande jul/adventsdekorationer.
    En skön adventshelg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  10. Du har så fint och stämningsfullt! Men inte slaskar det, snöns ligger ju kvar på gräsmattan så julen kommer inte att braska!!

    SvaraRadera
  11. Så adventsfint du har det.Hjärteljusstaken har jag oxå,men min är fortfarande nerpackad.Ska pynta när vi kommer hem.
    Vi njuter av vår vistelse här på Gotland,så annorlunda allt är mot sommaren.

    Kramiz vännen

    SvaraRadera
  12. Nu har jag varit runt på många bloggar och tittat på adventtemat men jag tröttnar liksom inte. Jag blir lika glad när jag går in på ytterligare en blogg och nu är det din. Ditt adventsmys är så mysigt. Här hos oss har det varit minusgrader hela dagen och snön som fallit ligger kvar. Dessvärre kan det betyda att Anders braskar men jag håller tummarna för att julen också kommer att braska.

    Ha nu en skön första advent!

    SvaraRadera
  13. Underbara bilder...=)
    Trevlig advent !

    Kram Ninni

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!