tisdag 14 augusti 2012

Sensommar - floxtid


Nu så här på sensommaren är det floxens tid! I min rondell, för övrigt den första rabatten  jag anlade, finns ännu floxen som stod i trädgården när vi flyttade hit. De stod i en liten smal långrabatt framför altanen och mådde väl inte så där värst bra där. Gassande sol och torrt. Så jag flyttade dem till rondellen och där trivs de nog bättre och de har växt till sig rejält. Tacksamma att ha till snittblomsbuketter är de med.

Sensommar betyder också uppstart för en del som legat nere över sommaren. I kväll är det dags att träffa tjejgänget - eller juntan som vi envisas att kalla oss fast vi aldrig syr en endaste söm...*ler*- efter ett sommaruppehåll och det skall bli såå mysigt!

4 kommentarer:

  1. Längtar efter er!!
    Ses snart!
    Kram från Junta-Namnen :)

    SvaraRadera
  2. Så frodiga flox du har.
    Ha en mysig kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Flox har jag inga... än! Har fått för mej att dom ofta drabbas av mjöldagg? Hur är dina?
    Hoppas kvällen blev rolig!

    Trevlig onsdag!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara bilder på Flox. Blommor som min mamma alltid hade i rabatten. kul med en "junta" och varför ska man behöva sy ;o)
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!