måndag 23 juli 2012

Jobbarvecka!


Efter en riktigt skön helg - med fruntimmersfika hos systrarna och grillad oxfilé hos pappa, övernattning och stranddag i Gnisvärd (dock inget bad, liite för kallt för mig)  är det återigen dags för en jobbarvecka. Men bara en till, sen har jag semester igen *kvittrar lite*. Skall bli så skönt. Men först har jag alltså några arbetsdagar kvar, och den här veckan är det mycket att göra på jobbet, så jag kan inte smita hem tidigare som jag gjort de här två tidigare veckorna, snarare tvärtom...

Hemma är det också en del pyssel, som tex bakning (vi skall snart fira en 9-åring), och maken är sysselsatt den här veckan med staket, grindar, trappjobb... Så maten lär inte stå på bordet när jag kommer hem den här veckan heller...det har den för övrigt aldrig gjort under våra 22 år så varför skulle den göra det just den här veckan...=)

Hoppas ni får en fin vecka - jag blir nog lite tråkig här på bloggen är jag rädd...

ps. visar en ros som jag fått i kruka en gång - ni vet en sån där "morsdagsros" eller vad de nu kallas... den blommar nu så fint i rabatten!

11 kommentarer:

  1. Du blir inte alls tråkig.. Hoppas du får det bra på emestern och baka på nu till födelsedagen. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Kul när man kan ta vara på blommor och sätta i rabatten. Och så fint ni har gjort på framsidan! Du har gjort precis som vi gjort runt dammen när det gäller att använda de växter som redan finns i trädgården. "Man tager vad man haver" - billigt och bra! ;-)

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Såg ditt förra inlägg om förvandlingen i trädgården. Så fint! Stort arbete ni gjorde som resulterade i allt det härliga. Och att "återanvända" växter - känns alltid bra.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  4. Det var en jättefin ros! Ser ut som en sån där utsökt gammaldags sak!
    Men med sånt väder som i alla fall vi har är det strunt samma om man arbetar eller inte. Nästan. Nu har vi novemberväder....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Har kollat in förra inlägget och faller i stum beundran - MYCKET VACKERT och dessutom riktigt prydligt!
    Du frågade efter förslag till din "stora rabatt" i hörnan. Det enda jag kommer att tänka på är att du måste ha något sensommarblommande i den. Och att hitta något som blommar på sensommaren som inte är gult kan ju bli lite svårt. Vitt kanske är lättare och det verkar ju du gilla. Varför inte några häftiga och tjusiga liljor t.ex.!?

    SvaraRadera
  6. Så snyggt ni gjort med den slingrande grusgången du visar i förra inlägget! Det där måste jag lägga på minnet (och visa maken)eftersom vi snart har lite grusprojekt på gång.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  7. Vilket fint jobb ni gjort i trädgården! Fantastiskt!

    Ha en fin vecka trots jobb.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  8. Jättefin ros, jag har satt 4 st i rabatten som från början var i kruka och de växer på. Men hur gör jag under vintern, granris på? Till våren ska man klippa ner dem?
    Ha det fint, Kram

    SvaraRadera
  9. Vilken fin ros,har oxå satt krukrosor i rabatten men inte lyckats få dem o växa.

    Har oxå börjat o jobba,men hade gärna varit ledig lite till.Ska ta en veckas sem. i höst när vi har flyttat allt klart.

    Hoppas oxå att vi kan ses nångång,när vi är på ön.Det skulla va roligt.

    Kramiz vännen

    SvaraRadera
  10. Jag kollade åxå ditt förra inlägg
    vad fint ni gjort det
    vi håller åxå på och sätter upp samma staket som ni men målar det falurött med en liten vit topp,passar bra till vårt faluröda hus
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  11. Hihi, vad maten står på bordet.........nej det gör den inte här heller när jag jobbar, om jag inte har handlat och "beordrat" det förstås. Nu kommer ju det fina vädret lagom till din semester. Badat i havet har jag gjort, men någon njutning var det inte. Men man får offra sig när det står tre handbollsgrabbar och tvekar ;-D

    Ha en fin semester! /Anette

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!