onsdag 11 april 2012

Tapetseringen klar

Påskledigheten ägnades en hel del åt 8-åringens rum, med tapetsering och fix med målning. En liten kik bjuder jag på idag, men än återstår en hel del pyssel innan det är helt klart. Men nu har i alla fall sängen kunnat flyttas in och hon har hunnit sova här i två nätter.
Två väggar är turkos och två väggar är vita, vet inte om det syns men den vita är en strukturtapet med massor av hjärtan på. Vid sängen har vi satt upp skydd i form av pärlspontskivor, så nu skall vi se om tapeten klarar sig från små pillriga fingrar..=)

Det är inte så dumt ändå, att man inte slänger allt. Lådhurtsen är från ett gammalt skrivbord som vi slängt de andra delarna av, och som var tänkt till förvaring nere i källaren. Men med lite ny färg så passade den utmärkt där under skivan, som nu senast varit skrivbord i storsyrrans rum, och innan dess agerat sybord åt mig. Knopparna målades i samma rosa färg som stolen från Ikea, och en skiva porös masonit (?)  från brädgården målades i samma turkosa färg som tapeten, och får bli anslagstavla. Det är nästan som man känner sig som man är med i Äntligen Hemma när man målar och fixar med detaljerna =)

Men som sagt, det är ännu en del pyssel kvar. Elektrikern skall hit och flytta lite urtag, det skall ännu upp gardiner, hyllor och framförallt ett klädskåp, som jag ännu inte har fått tag i. Att det skall vara så svårt... Någon därute som möjligtvis har nåt gammalt eller nytt klädskåp som ni vill bli av med, inte för dyrt och förstås på Gotland...

6 kommentarer:

  1. Vad fint det blir. Lilltjejen måste tycka det är jättekul med så mycket nytt och fräscht. Bra att kunna återanvända också. Nu fick jag lite mer fart till att skruva ihop sonens nya skrivbord som vi fått.
    Ha en bra dag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Åh, vad hon måste vara lycklig, dottern! Så fräscht och rart!
    Hoppas också att det rätta klädskåpet uppenbarar sej snart.

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Det riktigt kliar i fingrarna när jag ser hur du håller på. Tyvärr så tycker min sambo att 'Det är bra som det är' men jag ska nog lirka lite med honom så kanske jag också kan börja slipa och måla.
    fint blir det till tösen, hon är säkert alldeles salig,
    ha det gott!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Vilket fint rum dottern fått
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  5. Fint! Vi kanske får se en skymt av Det blonda rufset från Äntligen Hemma också? =)

    SvaraRadera
  6. Så mysigt!
    Jo än finns den kvar tapeten, men det kanske är smart att bunkra upp utifall :D
    Önskar dig en fin dag.
    Kram Mia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!