söndag 18 december 2011

Fjärde söndagen i advent


...och nu är det inte många dagar kvar till julafton. Ute är det inte något julmys här på Gotland kan jag säga - grått och milt, och så lite duggregn på det...hm...Gäller att mysa till det inomhus istället. Här på hyllan i köket står julmor som jag målade för ett antal år sen. Julmusiken går på högvarv, och jag bakar andra omgången lussebullar. Första är redan slut så det är bara att fylla på. I eftermiddag skall vi iväg på adventsfika hos syrran, och samtidigt inviga deras nya kök, skall bli spännande att se hur det har blivit!
Nej, nu har nog degen jäst klart - dags att sätta igång! Hoppas ni får en fin söndag ute i "stugorna"!

4 kommentarer:

  1. Spännande med "nytt kök" - hoppas du tog några bilder du kan lägga ut!
    TREVLIG ADVENT
    Susie

    SvaraRadera
  2. Ditt hem är precis som jag önskar att mitt såg ut...
    Så fint.
    ja, inte är det någon julstämmning ute precis,men som du säger får man mysa inne i stället.
    Jag behöver inte styra och ställa så mycket eftersom vi firar borta i år.Riktigt skönt att slippa. Lite julfint fixar jag ju ändå, men inte som jag brukar.
    Ha en fin vecka, och så hoppas vi att det blir lite minusgrader och snö till Julafton
    Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Mildväder här osså, förutom idag då det blev nån grad kallt, men ingen julstämning än så länge. Gott med lussekatter, hoppas din söndag osså varit bra//Helen

    SvaraRadera
  4. Smukke billeder.
    Takfor kigget.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!