fredag 25 november 2011

Kalla fötter...

Kalla fötter fick nog fåglarna, om de tog sitt ett bad här, när vi fick en frostknäpp i mitten på oktober. Nu är fågelbadet intaget...
...och efter frostknäppen i oktober har vi inte haft några Kalla fötter alls, för här lyser frysgraderna med sin frånvaro. Så det får bli en härlig frostig bild från förra året i dagens Blommiga fredag. Förra året har väl de flesta i sitt minne, som en riktig vargavinter. Man kan ju undra hur det blir i år, vad tror ni? Blir julen grön eller vit? Kommer det någon snö överhuvudtaget? Tja, vi får väl se!

Snö eller inte, nu blir det julstämning runt om i stugorna i landet, när vi pyntar till advent! Det skall bli riktigt mysigt faktiskt, nu är till och med jag redo =)

Trevlig adventshelg!

12 kommentarer:

  1. Det är nog bara jag som inte är redo... Men det har jag inte varit på många år. Julen betyder liksom inget för mig längre... Men adventspyntet ska ju fram och presenterna inhandlas, maten lagas och godiset och kakorna bakas. Jul blir det oavsett känslan och visst smakar maten bra - det gör den alltid. Och vem vet, rätt vad det är så kanske julkänslan överraskar när jag minst anar =) (det är inte synd om mig på något sätt för det)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Frostiga bilder är fint! Ha en skön advent! Pia

    SvaraRadera
  3. Jaa tror tyvärr den blir grön,julen o sen kommer det efter nyår..Kram o trevlig helg Gunilla

    SvaraRadera
  4. Riktigt frostiga och fina bilder.

    Här har vi julpyntat hela dagen för att komma i julstämmning.
    Och imorgon blir det julmarknad. Härligt.

    Ha en fin 1:a advent

    Gunilla

    SvaraRadera
  5. Så fina frostiga bilder. Lite synd ändå att frosten kom, för sedan har det varit runt 10 grader. Jag har inte pyntat något alls ännu, men i morgon ska ljusstakarna fram.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. En till största delen grön vinter skulle passa mig perfekt....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  7. Jag tror nog snön kommer och jag räcker helt säkert klaga över snön iår också.. än så länge håller det att njuta dina bilder. Och julkänslan, helt enig med dig. Undrar om det är för att mina barn blivit större?

    SvaraRadera
  8. Jag tror det blir en mild vinter :-) Skönt med plusgrader fortfarande tycker jag ! Ha en fin adventshelg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  9. Ser riktigt kallt och ruggigt ut, men väldigt fint!
    Trevlig advent!

    SvaraRadera
  10. Ja det är inte lätt att få frostiga bilder just nu. Hoppas du får en riktigt fin advent/Gela

    SvaraRadera
  11. Man kan undra om det blir någon snö... Jag tycker inte om kla, men det blir så vackert när det snöar.

    SvaraRadera
  12. Dina frostiga bilder gjorde mig lite glad för här är det varmt, stormigt och regnigt och adventskänslan har blåst bort, alldeles. Men nu kom den lite!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!