fredag 8 juli 2011

Fulhörn



Nu skall jag visa nåt jag inte brukar visa...Jag skall visa ett av våra fulhörn. För såna har vi och det här är en del av trädgården som nån verkar ha "glömt". Inte blir det vackrare av att maken använder den här delen av trädgården som snickarhörna just nu och då kommer jag inte åt att vare sig vattna eller klippa gräs... Här vid hundgården har det i och för sig länge sett trist ut, och nu har maken sågat bort halva körsbärsträdet och skall bygga plank här och så småningom även nytt staket mellan oss och grannen. Han är lite ovanlig min man, han gör två saker samtidigt, han snickrar badrum och plank på samma gång ;o) Och vet ni vad han sa häromdan? Jo, här vid planket kan du ju anlägga en ny rabatt sen... Dom orden trodde jag aldrig han skulle yppa, men man slutar visst aldrig att förvånas, trots snart 19 år som gifta :o)

Nu blir det fredagsmys - hoppas ni alla, både semesterfirare och helgfirare får en skön helg!

6 kommentarer:

  1. ja, du ser...det finns fler än min gubbe som skräller till:) Och visst vvar det en bra idé han kom med....kommer säkert bli mycket finare än nuvarande "fulhörn". //Helen

    SvaraRadera
  2. Alla har vi våra mörka och tråkiga sidor - även trädgårdarna! Kul med en ny rabatt att fundera på...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  3. Det finns nog inte många trädgårdar UTAN fulhörn! Men jag tycker nog inte ditt är sååå illa ändå =)

    SvaraRadera
  4. Ja fulhörn har vi nog alla lite här och där, både ute och inne....om sanningen ska fram! Men så måste det ju vara, någonstans måste man ju få hålla till när man fixar och donar...
    kram, Marita

    SvaraRadera
  5. Ha ha, alla har vi våra fulhörn! Vårt ligger bakom pumphuset och där är det verkligen FULT. Nångång ska det städas och gammalt tegel köras till tippen... men när? Ja,ja... allt har sin tid.

    Nu njuter vi av SOMMAREN!
    Kram Evva-Mari

    SvaraRadera
  6. Fulhörn har vi väl alla - och tydligen även gubbar som kan förvåna oss efter en massa år!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!