fredag 19 november 2010

...drömmar!

Nu har trädgården en lång vila framför sig, och man kan bara drömma om det som så småningom komma skall..!
Tulpanlökarna är i jorden, och jag börjar så smått drömma om våren när de kommer upp!

..och äppelblom som är så ljuvligt på våren...


...men mest av allt drömmer jag nog om pioner! Stora fluffiga, vädloftande rosa pioner bland vit stäppsalvia eller ljusrosa med lite mörkare rosa stänk i...*suck*

Drömmar är veckans tema i Blommig Fredag, så är du sugen på att kolla vad andra drömmer om så kika in här!

11 kommentarer:

  1. Ja, pionerna de är så vackra. Verkligen något att drömma om nu i novembermörket.

    SvaraRadera
  2. Så underbart vackert! Visst är det skönt att vi kan drömma om ljuvliga och vackra blommor, nu när det är mörkt och kallt ute! Att få planera och drömma är en del av tjusningen med en trädgård!
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Äppelblom och tulpaner hör verkligen våren till. Man längtar och drömmer redan :)
    Tjingeling

    SvaraRadera
  4. Jättefina drömmar.
    Pioner är ju en fantastisk växt , lite svårt att välja bland alla sorter.

    Ha en jättefin helg
    Kram/Gunilla

    SvaraRadera
  5. Hej
    Ja pioner! Härligt!
    Kul att få en hälsning på min blogg från dig på gutarnas ö! Ha en fin helg!
    Monika

    SvaraRadera
  6. Åh...underbara drömmar:D

    SvaraRadera
  7. Vilka underbara drömmar. Fina bilder. Vill önska dig en fin helg/Gela

    SvaraRadera
  8. Äppelblom är bland det vackraste jag vet. Men tror du att jag har några äppelträd? icks... ; (
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  9. Hmm.. å så jag håller med dig.. pioner att stoppa näsan i, stora fluffiga saker.. kram/moa

    SvaraRadera
  10. Kan nästan känna doften genom dina bilder :) Kan tänka mig att du hinner planera och drömma en massa vackert tills det är dags för ny säsong :)

    SvaraRadera
  11. VIlka ljuvliga somriga foton du visar...
    Längtar! Här sitter man i vintermörkret och tycker att det inte kan gå fort nog till sommaren.
    Älskar Pioner!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!