onsdag 8 september 2010

Nätköp del 2

Jaha, idag skulle jag ringa och bekräfta ordern vid Önskebrunnen. Tyvärr fanns ju inga pioner, men jag ville beställa lite annat ändå. Jodå,  allt fanns hemma, men det var ju det här med frakten...enligt deras hemsida skulle frakten vara 139 kr, men idag sa han att eftersom jag bodde på Gotland skulle det kosta 295 kr. Då "ilsknade" jag faktiskt till, och upplyste honom att jag tyckte de skall uppdatera sin hemsida, dels med att pionerna är slut och dels att frakten kan variera med vart man bor...Han svarade, lite sävligt norrländskt sådär, att "ja, det är mycket man borde göra..." Och det kunde jag ju inte annat än att hålla med, har man en hemsida och ett företag så finns det ju förstås massor att göra...Jag tackade och sa att jag avstod något köp denna gång (vänligt förstås, jag är inte bitter på nåt sätt...:o)

MEN, så hittade jag en annan sida på nätet, som heter Pionexperten (vad gjorde man innan google..?) Nu har jag beställt och hoppas att de kommer!

Do Tell. Tidig anemonformad delikat sort.  American Peony Societys guldmedalj 2004
 
Gay Paree. Lysande rosa kronblad och en mitt av skära ståndare med cremevita kanter. En av de mest iögonfallande av de anemonblommande pionerna.

Edens Perfume. Stora fyllda blommor med stark rosendoft (Jag har läst att det skall vara den mest väldoftande pionen).

Miss America. En underbar pion, väldoftande och med kraftiga stjälkar. Har två gånger tagit emot guldmedalj från The American Peony Society.
Bilder och text från Pionexperten.

Alltså, visst ser de läckra ut...?

5 kommentarer:

  1. Tror att jag också får titta in på den sidan. Den första du visar vill man ju bara ha.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  2. Jag blir alldeles salig när jag tittar på pionerna . Jag får verkligen ha begär.....är så himla sugen på att köpa nån jag med. MEN jag får försöka hejda mig...har två stycken små pioner som jag måste flytta på och se om de tar sig först. Jag tog dem hos äldsta dottern , ja det var nog första sommaren här och de har inte visat nåt tecken på att vilja växa. Men de har ju iallafall inte dött. Jag får njuta av dina , så länge:-) Kramar

    SvaraRadera
  3. Som egen företagare som skickar MASSOR på postorder, så kan jag inte fatta varför det skulle kosta mer att skicka grejor till Gotland. Skickar man med posten så är det ju samma pris över hela Sverige, men det är klart skickar dom med nått idiotiskt fraktbolag så kanske det blir dyrare...
    Men inget ont som inte har nått gott med sig, fina pioner du kunde beställa istället - speciellt `Do Tell´!

    SvaraRadera
  4. Do Tell, Do Tell...
    måste komma ihåg detta namn! Gusåsnygg!! Tungan hänger ut och längtar redan till nästa pionsäsong!

    Ha det fint! kram H.
    PS vilka klantar de där första...

    SvaraRadera
  5. Vilka ljuvliga pioner,Förstår att du längtar till våren,när de blommar.
    Do tell ser ju helt underbar ut.
    Den hade jag velat ha,men det finns inte plats hos mej.
    lycka till.
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!