lördag 28 augusti 2010

Lördagsgott

Det är lördag och solen skiner faktiskt! Visst kan man unna sig nåt gott till kaffet så här på helgen! I alla fall om man först är duktig och klipper gräset, som är så högt nu som det aldrig har varit...

Den här kakan är så lätt att göra; vispa 2 dl socker med 2 ägg, blanda i 2 dl mjöl, 2 tsk bakpulver och sist 1 dl kallt vatten. Grädda i 175 grader i 30 min. Glasyren sjuder man i en kastrull; 75 g smör med 1 dl socker, rör hela tiden och blanda sen i lite vaniljsocker. Bred på glasyren och strö över kokos! Klart!
Tack för att ni kikar in här - hoppas ni får en trevlig helg!

10 kommentarer:

  1. Mums...kakan ser jättegod ut!
    Trevlig helg! /Bea

    SvaraRadera
  2. Tack för inspirationen! Jag har skrivit av receptet och nu ska jag gå ut i köket. Antar att det går lika bra med margarin i glasyren?

    Trevlig helg/Anette

    SvaraRadera
  3. Oj vad gott. Går snarast till köket för att baka den//Britt

    SvaraRadera
  4. Tack för receptet! Det ser väldigt gott ut. Ha en skön lördag!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  5. Kakan är nu bakad och den ser i alla fall ut som din! Kram

    SvaraRadera
  6. .....och den smakade gott också;-)

    SvaraRadera
  7. Mmm ser gott ut....blev jätte sugen på en gång :-)) Kram

    SvaraRadera
  8. Inte läska med sånt här gott :) Jag brukar göra en liknade fast i långpanna och skär upp det i fyrkanter. Ååå nästan så jag måste baka denna i veckan. Lite gott för figuren gör inget hihi.
    Kraam

    SvaraRadera
  9. Visst kan man unna sig lite gott ibland, det är vi värda :))
    Kakan ser jättegod ut, den ska bakas och avnjutas!!
    Ha en trevlig helg!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  10. Kakan ser god ut,får ta o prova den nästa helg när sambon fyller år.
    ha en skön helg.
    kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...