söndag 27 juni 2010

Så var då midsommarhelgen till ända. Jag fick förnyat förtroende i år igen att göra tårtan till fikabordet. Den blev succé i år - igen...:o) Några tog både tre och fyra bitar! I år blev det en Pavlovatårta, dvs seg marängbotten med grädde och jordgubbar (förstås) och under grädden hade jag brett lemoncurd, för att möta det söta i marängen.

En annan liten goding...

 
Förutom midsommarstång på bordet så fanns det en större variant också, som det dansades grodorna ikring...det fastnade inte på bild av nån anledning...:o)

Någon som däremot fastnade bra på bild var den här lille söte mannen..!

Mumsig krans, som jag ej kan ta åt mig äran av...

 
 
Bollen var nog lite för stor....
*******
I morgon skall jag visa mina inköp av sommarblommor!

4 kommentarer:

  1. Mums...den tårtan såg riktigt god ut! Förstår att det var strykande åtgång på den!
    Vilken underbar liten sötnos!
    Ha en fin dag! / Irene

    SvaraRadera
  2. Tårtan ser våldsamt god ut, man blir riktigt frestad att smaka :o)
    Den lilla sötnosen ser helt bedårande go ut!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Ååååå vilken smarrig tårta.Man kan inte be att få receptet?Vilken söt hund.Hur gammal är den ?Min Simba är 3 år.Önskar dej en skön kväll kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig tårta! Ser verkligen somrig och jättegod ut! Söt vovve också!!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!