måndag 21 december 2009

Lucka 21 - fuskblommor...


Jag är väl egentligen ingen vän av fuskblommor, men ingen regel utan undantag..=) Här ett par kvistar plastgran i ett hjärta från Village, som hade utförsäljning häromdan eftersom de skall få nya ägare. Rea tycker vi ju om...=)

Äkta amaryllisar har jag flera stycken, men den här blommar hela december..=) Även de i en vas från Village.

En kvist, tja lingon kanske, fick stå på hyllan i köket.

I det här ljusfatet hade jag först äkta grankvistar, men de barrar ju så sen fick det bli i plast. Vi tog ju ner vår stora gran i trädgården för ett år sen, så nu måste man ut i skogen för att hitta kvistar. Tyckte de här såg rätt äkta ut i alla fall.

4 kommentarer:

  1. Nej, fusk är inte ngt jag gillar heller , men ibland är det riktigt gångbart :)
    Vackert ljusbricka - gillar !
    Nu skall jag jobba ett par dagar innan jul och vill önska dig redan nu en riktigt God Jul! / Bea

    SvaraRadera
  2. Ja, ibland får man fuska till det lite. Nästan allt konstgjort ser så äkta ut. Så fint du har gjort. Och har du bakat tre satser lussekatter? Inte dåligt . Ha det bra. Kram

    SvaraRadera
  3. Ja numera kan man knappt se skillnaden på äkta och oäkta blommor. Man får nästan gå fram och känna på dem.Jag har några på övervåningen då jag annars hade glömt bort växterna då vi sällan är där.Ha de gott. Anita

    SvaraRadera
  4. O kanelstängerna hittade en fin plats :)
    Kram Namnen

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!