fredag 6 november 2009

Nu blommar det...!

Katarina på Roses and Stuff visar några blommor som blommar i fel säsong. Jag tog med mig kameran ut i trädgården och kollade om jag hade några tappra små "krigare" där ute, efter ruskvädret som var häromdan...


Jojomen, här blommar rosorna ännu!


och ett par lavendelblommor kämpar på ännu


Afriansk Marguerite, det är väl ändå en sommarblomma...

När jag karade undan löven hittade jag en Primula!

Nåja, den heter ju Höstvädd så den tillhör väl säsongen, men den såg lite ensam ut där bland alla vissna kompisar...

en liten pipört

Och så blommar den här röda blomman en andra gång. Jag köpte den i juni, och den blommade hela juli och lite in i augusti. Men nu kommer jag inte ihåg vad den heter - någon som vet? Det är i alla fall en perenn, och den påminner ju lite om Fingerborgsblomma, men det är det alltså inte.

Nu önskar jag er alla en trevlig helg! Och alla pappor - passa på att njuta på er alldeles egna dag på söndag, på måndag är det som vanligt igen..=)

7 kommentarer:

  1. Nämen, vad härligt! Både rosor och lavendel + en massa annat........
    Trevlig helg du också. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Men va´mycket som blommar hos dig än. Pipört blev jag förtjust i. Ha en bra helg. Kram Lena/isis

    SvaraRadera
  3. Oj, oj, så det blommar hos dig fortfarande!!
    Hos mig ligger allt under ett tjockt snötäcke idag, men vackert är det av alla snötyngda grenar!
    Trevlig helg! /Bea

    SvaraRadera
  4. Men, vad mycket du har som fortfarande blommar!!! Den röda tror jag är en Fingerborgshatt/Penstemon - väldigt fin!
    Ha en fortsatt skön helg.
    Katarina

    PS Det blev något fel med din länk så jag lägger in den igen.

    SvaraRadera
  5. Hej och välkommen till Blogspot! Kommer från din blogg på TB. Måste ge dig ett stort beröm för din sida här! Så ljus och glad! Och det första jag märkte var att vinjettbilderna var så fina! /Ruben

    SvaraRadera
  6. Blomman du frågar om är en Penstemon, och kanske är den perenn, men om den ska klara livhanken över vintern, måste nog vintern vara rätt så mild! Jag brukar iallafall mista mina. Eller också är jag för snabb med att rensa bort dem på våren. /Ruben

    SvaraRadera
  7. Det måste var roligt att hitta så pass många blommor i trädgården. Rosen är så vacker så det borde få komma in i värmen innan frosten tar den. /Margareta

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!